Un total de 142 nuclis familiars d’origen argentí que es trobaven en situació irregular han abandonat Andorra “en bons termes, dins de la llei i amb la comprensió de les famílies”, segons ha explicat el representant de l’associació ‘Argentinos en Andorra’, Riccie Ponce.
Segons ha detallat Ponce, aquesta sortida ha estat fruit de “molts anys de treball conjunt” amb els ministeris d’Interior i d’Afers Exteriors, així com amb el consolat argentí a Barcelona. “Hem arribat a regular una mica millor el que són els nuclis familiars que no arriben als requisits per quedar-se al país”, ha afirmat.
El representant ha subratllat que el procés s’ha dut a terme “d’una manera 100% correcta”, gràcies a la col·laboració de les institucions implicades i també de les mateixes famílies. A més, ha destacat que en aquesta tasca també hi ha participat l’associació de colombians i peruans a Andorra, amb l’objectiu que el procediment fos “més empàtic i humà”.
Ponce ha posat en valor el treball coordinat entre Govern, Interior, Afers Exteriors, el consolat i les associacions per gestionar la situació d’aquestes famílies que no complien els requisits per regularitzar-se i que han abandonat el país d’acord amb la normativa vigent.









A veure si es nota en els carrers, fanals i senyals de transit vandalitzades per ells, allà on van, han de deixar les seves sigles, marcant territori, coms els gossos.
Ustendes se lo pierden.
Somos todos lisensiados psicoanalistas, estamos dejando el país sin gente titulada.
Es conya no??…jajajajajaja
adeu siau
Ho sento molt, si no complien els requisits no hauria d’haver vingut tota la familia , fent trampa al sistema, quan no es compleix la llei hi ha conseqüencies. Hi han families argentines, que van venir de manera correcta al llarg dels anys i aqui segueixen, aportant al país i sent apreciats en la seva immensa majoria. Tothom té dret a buscar-se la vida, sempre dels circuits establerts, sinó així aviat la Plaça del Poble o la Plaça Co-Prínceps seran com la Plaça Catalunya, plena de “empresaris” del top manta junt amb les terrasses del bar (que sí, que els comuns cobren per les terrassetes del bar, pero arriba a un que els nens gairebé no poden ni jugar).