El Govern i la Generalitat de Catalunya treballen de manera conjunta per reactivar i actualitzar el conveni esportiu segellat inicialment l’any 2020. L’objectiu és estrènyer els lligams de col·laboració en matèria d’alt rendiment.
En aquest sentit, la ministra Mònica Bonell s’ha reunit al Centre de Tecnificació d’Ordino (CTEO) amb el conseller d’Esports català, Bernardo Álvarez. La trobada ha servit per dissenyar millores estructurals de futur.
Accés a serveis mèdics i manutenció al CAR de Sant Cugat
Així mateix, es busca que els atletes que s’entrenen a Catalunya gaudeixin de serveis d’atenció mèdica, fisioteràpia i menjador. Les autoritats andorranes avaluen assumir directament el cost d’aquestes prestacions especialitzades.
Concretament, la mesura beneficiarà a curt termini la gimnasta Berta Miquel i la taekwondista Naiara Liñán. El conseller Álvarez ha assegurat que aquest baix volum d’usuaris no suposa cap problema de capacitat per al centre.
Reciprocitat institucional i el model d’èxit del CTEO
D’altra banda, l’aliança planteja una reciprocitat perquè els esportistes catalans facin ús de les instal·lacions del CTEO. Aquesta línia de treball ja va ser explorada el gener pel secretari d’Estat Alain Cabanes.
A més a més, el representant de la Generalitat ha elogiat el centre d’Ordino, qualificant-lo com un model exemplar a seguir. Actualment ja existeixen lligams gràcies a les pràctiques d’estudiants de l’INEFC.
Finalment, la intenció és dissenyar un acord amb una mirada més llarga per ordenar la integració natural del talent dins la xarxa catalana. La bona sintonia entre ambdues parts augura un tancament positiu de la negociació a Andorra.









