El Govern i FEDA han anunciat el llançament imminent de la nova versió de l’aplicació Mou-te Next Generation. Aquesta actualització, disponible des d’aquest divendres, revolucionarà completament la mobilitat ciutadana.
En aquest sentit, la plataforma aposta de forma ferma per una intermodalitat total a l’hora de dissenyar trajectes. Els usuaris podran combinar fàcilment línies de bus, aparcaments públics i les bicicletes compartides de Cicland.
Així mateix, el secretari d’Estat de Transició Energètica, David Forné, ha valorat l’immens salt qualitatiu d’aquesta versió. El dirigent assegura que l’eina centralitzarà tota la informació rellevant per fer més còmode el transport.
El país de 90.000 habitants que suma 3 milions de viatges en bus en 4 mesos
El nombre de viatges en transport públic continuen anant a l’alça. Així ho reflecteixen les dades dels quatre primers mesos...
Autobusos geolocalitzats per GPS i futur pagament amb targeta
D’altra banda, un dels grans atractius de l’actualització és la integració de sistemes GPS a tota la flota nacional. Això permetrà als viatgers consultar de manera exacta i en temps real on es troba el seu vehicle.
En relació amb això, el Govern ja prepara una segona revolució tècnica per a l’interior dels vehicles de transport. Forné ha avançat que el pagament amb targeta bancària estarà totalment operatiu de cara al novembre del 2026.
D’una altra banda, l’equip de FEDA Solucions encapçalat per Ivan Mora ha treballat durant un any en l’accessibilitat. S’ha redissenyat completament la pantalla d’inici per mostrar els horaris de pas just en obrir l’eina.
Integració total de serveis i actualització automàtica
A més a més, la plataforma permetrà visualitzar els busos sobre un mapa actiu i calcular rutes mixtes al moment. Les pròximes millores indicaran fins i tot els retards o avançaments respecte als horaris oficials.
Finalment, el sistema incorpora l’oferta comunal de l’Uclic d’Encamp i Canillo amb plenes garanties per a persones amb discapacitat. Els usuaris d’Andorra només hauran d’acceptar la notificació automàtica per començar a utilitzar-la.











Busos mes frequents es lo que cal també i si que reduiriem cotxes.