El cap de Govern, Xavier Espot, ha avançat aquest dilluns que el pressupost del 2026 inclourà ajustaments en les transferències a institucions com el Consell General, la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell i la CASS, en un context en què es preveu una reducció dels ingressos de les arques públiques.
Segons ha remarcat Espot a RTVA, “la situació no és crítica ni ens trobem en un context de crisi econòmica”, però ha recordat que la plurianualitat d’alguns projectes estratègics suposa compromisos de despesa que condicionaran el marge inversor de l’any vinent.
Tot i això, ha assegurat que es mantindran les inversions considerades prioritàries, mentre que es revisaran les aportacions a altres institucions per garantir l’equilibri.
Espot ha reiterat la importància de mantenir l’ortodòxia pressupostària com a via per protegir la competitivitat fiscal del país i evitar carregar el futur amb més impostos.
“El Govern té clar que el deute d’avui són els impostos de demà. Generar deute vol dir que els andorrans més joves hauran de pagar més impostos, i això és el que no volem”, ha afirmat.








El que s’hauria de fer es reduir els ajuts i les subvencions. Sense oblidar que amb la meitat de funcionaris, ja faríem.
I d’això no se’n parla ???
Treure transferències a la Fundació Maritxell que es la única entitat que ajuda a les persones amb discapacitats per pujar el sou als funcionaris???
Com van a mantenir el personal amb els sous que els hi paguen? Normal que hagi tanta rotació si no els milloren les condicions. Tothom a fer-se funcionari
No és la única Fundació que ho fa, també hi ha la tutelar
Pasta de tributs que a volat . Com 150 milions pasta deichada , ni deu tornat
Malparit , no haber reventat font ingresos mes gran , llei onmibus ruina país , que tu amb la faraona sou responsables directes , tirar mes 100000000 eu edificis vells , com 209 amigets que tens sous fora de lloc , marcha pv sisplau
Retalla amb ambaixadors , amb secretarís estat , amigisme mujals, ministeris de cultura no aporta res , retallada ministeris , pero cla son tots funcionaris ,
Transferencias comunals 50000000 eu , com la teua cartera cap de govern 67000000 eu , amb una pujada 2024 a 2025 casi 14 percent , 8000000 eu de mes , ajusta aixo , tu ets directament responsable, teua cartera cap de govern 6700000 eu ,baixa teua cartera ets tu responsable directe malparida
Sobren 7 Comuns. Amb una sola administració central ni ha prou. Som un poble de 80.000 habitants
Ni mes ni menús. Ja fa anys que o dic !