Andorra Endavant ha anunciat en un comunicat que discrepa de la postura de Concòrdia i PS de reconèixer Palestina, tot i l’anunci del primer ministre francès i copríncep Emmanuel Macron de fer aquest pas que l’altre país veí, Espanya, va fer mesos enrere.
El partit dirigit per Carine Montaner insta a mantenir el principi de “neutralitat activa” d’Andorra i demana garantir la pau i drets fonamentals a través dels canals internacionals existents. També afegeixen que defensen “una pau duradora, un compromís humanitari ferm i una diplomàcia sobirana”.
El grup parlamentari insta a no reconèixer de manera formal un estat en un conflicte internacional no resolt perquè la neutralitat és “un fonament de la política exterior andorrana”, i també perquè opinen que s’ha de donar “prioritat als principis i no a les pressions ideològiques”, ja que la neutralitat “no vol dir indiferència ni covardia”.









Els microestats no ens podem permetre el luxe de jugar al pati dels països normals.
En comptes de fer-nos els mil homes, callar i neutralitat es lo intel·ligent. I tothom ho entendrà.
Neutralitat seria tampoc reconeixer a Israel. I segurament fem més que aixo.
Sí a reconeixer Palestina
Mira al mapa.
La neutralitat sempre, històricament, ha funcionat millor que el posicionament. No solament a Andorra sinò a altres països.
Per nosaltres, en l’actualitat de les coses, seria el més intel·ligent, però aquesta mica de capacitat neuronal va es va esfumar davant l’ONU amb l’alçada de mà del Sr. Costa defensant Ucraina.
Quina pena!