Els demòcrates volen que l’actual sistema de pensions derivi cap a la capitalització de cadascú amb els fons que aporti per a la seva jubilació i no un fons comú global com actualment. El president del grup parlamentari demòcrata Jordi Jordana ha explicat que “l’actual sistema de repartiment és cada cop més deficitari perquè l’esperança de vida augmenta. Actualment, hi ha una mica més de 6.000 milions d’euros compromesos en cotitzacions que s’han d’abonar. I tot el que cobra més enllà dels 9,6 anys, el sistema li ho regala. Doncs amb les cotitzacions que avui dia rep la seguretat social dels nous cotitzants, que són insuficients per a cobrir aquesta bossa que hi ha, que són els 6.000-7.000 milions que hi ha en compromisos adquirits.”
Aquesta realitat d’entre sis i set mil milions de pensions futures compromeses i ja cotitzades contrasta amb els menys de dos mil milions que hi ha actualment a la caixa comuna.
Jordana fa èmfasi en què el sistema de capitalització permet que els qui tinguin més puguin administrar-se millor el fons de pensions, i s’han de buscar mesures correctores. “I per això també s’ha d’instaurar que en el sistema de capitalització hi hagi també mesures de solidaritat en el fet que el que jo pugui aportar sigui meu, de la meva bossa, de la meva guardiola, però que una part del que jo aporti pugui servir per compensar, per ajudar gent que no té tantes possibilitats.”










A beure quina tontada diu avui la montane
Israel es el país homofobia total , parla homosexual ya sabía per qui anaba , es una desgracia psicopata total , lo mes toxic que hia política facha aquesta, val mes miri casa seua prou li fa falta facha ,
Sempre m’he preguntat qué es fa amb les cotitzacions de la part empresarial per la jubilació. O és que només va per accidents i malalties?