L’empresari resident de 33 anys que la policia va detenir aquest dilluns al matí a la frontera del riu Runer per haver importat presumptament rellotges de luxe per un valor de 20 milions d’euros ja ha entrat a la presó. Segons publica RTVA, l’ingrés va tenir lloc dimecres.
L’empresari formaria part d’un entramat dedicat a la compravenda de rellotges de luxe, productes molt exclusius que aconseguia per tal d’importar-los a Andorra, fer-ne la devolució de l’IVA i tornar-los a vendre abaratint-ne el cost. En alguns casos, hauria simulat vendes fetes al Principat quan realment el client no s’hi desplaçava. Els rellotges es lliuraven, en realitat, en un altre país sense haver efectuat cap declaració d’exportació.
La Fiscalia i la Policia van posar en marxa, un cop judicialitzat el cas, una investigació exhaustiva, tant de l’activitat comercial com dels responsables de la societat a través de la qual es feien les exportacions, una empresa andorrana creada l’any 2020 de la qual l’ara detingut n’era un dels socis, juntament amb una altra societat espanyola. La societat andorrana no disposava d’una botiga oberta al públic sinó d’un showroom situat a Andorra la Vella que faria servir per exposar els productes, sempre amb cita prèvia.
A més, durant la investigació, la Duana espanyola també el va controlar, juntament amb un acompanyant, amb dos rellotges valorats en 104.000 euros, intentant travessar la frontera sense declarar el passat mes de setembre. A principis d’aquesta setmana, la Batllia va ordenar la seva detenció i se’l va arrestar quan es disposava a sortir del país, ja que, tot i residir oficialment a Andorra, passava molts dies fora.








