Divendres 26 - juny - 2026
No Result
View All Result
Digital Andorra
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
No Result
View All Result
Digital Andorra
No Result
View All Result

La Seu d’Urgell oferirà places de funcionaris a immigrants il·legals nouvinguts

La proposta forma part d’una moció presentada per la CUP amb l’objectiu de garantir que la Seu sigui una “ciutat acollidora”

per Redacció
16/07/2025
a Societat
19
Share on FacebookShare on Twitter

El ple de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha aprovat aquest dilluns una moció que preveu, entre altres mesures, facilitar l’accés a l’ocupació laboral dels nouvinguts, inclosa la possibilitat de reservar places a l’Ajuntament per a immigrants en situació irregular, si s’escau mitjançant subvencions.

La proposta forma part d’una moció presentada per la CUP amb l’objectiu de garantir que la Seu sigui una “ciutat acollidora”. El text es va votar per punts i va obtenir el suport de l’equip de govern (Compromís, la marca del partit socialista a la Seu), amb 9 vots favorables i 7 en contra, de manera que es van aprovar sis dels vuit apartats plantejats. Els vots en contra són d’Esquerra Republicana i Junts.

La portaveu de la CUP, Núria Valls, va defensar al ple que aquesta mesura busca “facilitar ocupació laboral” als nouvinguts com a part d’un conjunt d’actuacions per fer front a la situació de precarietat que pateixen moltes persones expulsades recentment d’Andorra i que arriben a la Seu, tal com informa Ràdio Seu. Segons el text aprovat, la reserva de places municipals per a immigrants en situació irregular es faria sempre que sigui possible i, si cal, amb ajudes públiques per fer-la viable.

Redacció

Redacció

Notícia següent

Els casos Cerdán-Ábalos, Dolset-Leire i Cierco-BPA porten a suspendre la comissió al Congrés de l'operació Catalunya

Més comentat 19

  1. Tururú says:
    11 mesos ago

    Que ruïna…

    Respon
    • Malversació Pública says:
      11 mesos ago

      Els de la CUP amb els diners públics fan les seves fantasies. No ho farien mai si ells tenen de possar un cèntim de la butxaca!

      Malversació de diners públics a mans de la CUP Seu d’Urgell.

      Respon
  2. Anselm says:
    11 mesos ago

    A quin punt estem arribant, ciutat acollidora, ciutat de retrasats mentals mes ben dit, a prendre pel cul a tota la puta purria home!

    Respon
  3. Jaja says:
    11 mesos ago

    Jaja… A aquesta gent no li cal cap independència. El pais els hi duraria un any escaig.

    Respon
  4. Martí says:
    11 mesos ago

    Gaudiu el que heu votat.

    Respon
  5. josep M says:
    11 mesos ago

    Ciutat de acollida?, un nou Salt, o un torre pacheco 2, això es el que serà.

    Respon
  6. Sisco says:
    11 mesos ago

    Molt bona iniciativa, a veure si per fi tindrem una Seu neta, que feina n hi ha tanta com volgueu!

    Respon
  7. Oscar says:
    11 mesos ago

    Primero pensar el los que hemos estado durante 20 años aki en la seu los que hemos pasado la crisis ?????

    Respon
  8. Teresa says:
    11 mesos ago

    Despres cuan la extrema dreta mani arreu que direu uhhhhhy que venen els feixiste .tenim el que ens mareixem

    Respon
  9. Chichi barre says:
    11 mesos ago

    Per traficar

    Respon
  10. Albert Llorens Comas says:
    11 mesos ago

    Perquè no els hi doneu directament la clau del ajuntament?

    Respon
  11. Vilallonga says:
    11 mesos ago

    Les places de funcionari no s’ofereixen, sinó que es guanyen per concurs d’oposició. El que s’està plantejant fa referència a plans d’inserció laboral mitjançant contractes des de l’administració, amb l’objectiu d’evitar l’exclusió social i permetre que aquestes persones no hagin de viure únicament de prestacions, sinó que puguin tenir una feina que aporti valor al municipi.

    Des de Junts, s’ha optat per guardar silenci davant la vulneració de drets que pateixen aquests migrants (incloent-hi infants) per part del Principat d’Andorra, per després aprofitar l’ocasió i criticar que se’ls reconegui cap dret, buscant treure’n rèdit polític.

    Recordem que el partit de Fàbrega està enfangat fins al coll en casos de subvencions milionàries atorgades a entitats que treballen amb menors estrangers no acompanyats, gestionades per la DGAIA. Representen la púrria moral de Catalunya i s’estan preparant per evitar l’esfondrament electoral davant l’ascens d’Aliança Catalana.

    Respon
    • pep says:
      11 mesos ago

      Dona igual si son places de funcionari o feines d’inserció… digues-li com vulguis, 700 immigrants il·legals vs 500 aturats locals i arrelats, només es pensa en ofirir aquest tipus de feina als 700 de fora… i que passa amb els altres 500??? res de res???
      Després us extranyeu de que la gent agafi mania quan llegeix i escolta aixo??? Gent que porta aturada molt temps i que molts d’ells agafarien sense pensar-ho dos cops.
      Es cert que hi ha gent que te moltes penques, tant de nou vinguts com d’aturats de llarga duracio, i que s’aprofita del sistema, però racionalitzem recursos si us plau, i sobretot, els que esteu a ambdos costats extrems de l’espectre, tingueu una mica més d’amplitud de mires.

      Respon
      • Ferpan says:
        11 mesos ago

        Va fer alguna cosa el govern anterior per ajudar a aquests 500 aturats? Son refugiats, han estat expulsats del país veí. I aquest protofeixista mossegacoixins del Fàbrega va ser el primer en reservar tot l’alberg municipal i totes les places de la Salle amb diners públics per acollir a gent d’Ucraïna.

        Respon
  12. . says:
    11 mesos ago

    Esto va a ser Torre Pacheco, hay que ir a por los responsables

    Respon
  13. Dafel says:
    11 mesos ago

    Així es guanyen els vots ! No teniu ni puta idea

    Respon
  14. Montserrat Varderi Rosales says:
    11 mesos ago

    Aquesta proposta ja és definitiva, o només és el que ells volen proposa, ja que de fet haurien de fer un examen c9m mínim o entrar en lrs convocatòries, vull pensar com un tema amb una mica de sentit, sinó és així caldria denunciar-ho.

    Respon
  15. Ricard says:
    11 mesos ago

    Ja ho va dir aquell, amb la CUP no es pot anar ni fins a la cantonada.

    Respon
  16. Lluna says:
    11 mesos ago

    No estic d’acord amb la manera com s’està gestionant l’arribada de les 700 persones expulsades d’Andorra. Trobo vergonyós que el Principat les rebutgi sense oferir cap alternativa digna, i encara més preocupant que la Seu d’Urgell hagi de fer-se càrrec d’una situació que no ha provocat.
    Amb tot el respecte pel senyor Vilallonga, penso que aquí s’equivoca. Abans d’oferir oportunitats a persones que ni tan sols han entrat regularment al país, caldria pensar en la gent del poble. Hi ha molts urgellencs disposats a treballar, però se’ls tanquen les portes per exigències desmesurades: titulacions elevades, nivell C1 de català, oposicions… I en canvi, ara sembla que es donen facilitats a qui ni tan sols ha passat pel mateix procés.
    No es tracta de racisme, sinó de realitat. L’immigració ha estat present tant a Andorra com a la Seu des de fa dècades, i moltes persones s’hi han integrat amb esforç i respecte. Però no podem fingir que tot val. No hi ha cap pla d’inserció clar, ni garanties per a cap part.
    Ja n’hi ha prou de penúries i decisions polítiques arbitràries. El que cal són líders competents, capaços d’aprendre dels models que funcionen en altres països, i de posar el benestar del poble per damunt de les picabaralles entre administracions

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Més notícies

Les darreres formacions que han efectuat els efectius de la policia.

La llista de noves tàctiques contra el crim digital i el narcotràfic que s’aplicaran a Andorra

26/06/2026
El pilot Xavier Cardelús / Facebook

Xavier Cardelús anuncia la seva retirada: “Ja no gaudia damunt de la moto”

26/06/2026
Termòmetre.

La previsió del cap de setmana a Andorra: ambient tòrrid i amenaça de tempesta

26/06/2026
Un moment de l'homenatge a Yves Picod.

El comiat d’una de les figures més rellevants de la judicatura que es jubila a Andorra

26/06/2026
Imatge de Fora Terroir / Fora

Una ginebra elaborada a Andorra entra al Top 5 mundial

26/06/2026
Temporers fan cua davant d'Immigració. Foto: Arxiu.

Col·lapse a Immigració: “La situació és pitjor que fa dos anys”

26/06/2026
Xavier Espot i Salvador Illa. Foto: SFGA

Trobada Andorra-Catalunya: el tramvia agafa embranzida

26/06/2026
Centre penitenciari de la Comella

Entren a la presó dos implicats en la brutal agressió a Pere Marsenyach

26/06/2026
Digital Andorra

© 2020 POYCOM

Navega el lloc

  • Digital Andorrà
  • Anuncia’t al +376 332357

Segueix-nos

No Result
View All Result
  • Inici
  • Política
  • Societat
  • Successos
  • Tendències

© 2020 POYCOM