La comissió del Congrés espanyol sobre la suposada Operació Catalunya ha quedat suspesa fins al setembre segons van informar fonts parlamentàries espanyoles. S’havia elaborat una nova llista de compareixences amb més d’un centenar de peticions, especialment d’Esquerra Republicana. Cal recordar que la comissió va ser creada com a part de la compensació per part del PSOE als partits independentistes per haver permès la investidura de Pedro Sánchez.
La comissió, segons les fonts consultades, ha quedat aturada per una sèrie de motius concatenats un darrere l’altre. El primer problema important és que la comissió teòricament està investigant les clavegueres del PP en connivència amb policies espanyols per anar contra polítics independentistes. Aquest objectiu queda en entredit quan, segons les fonts del Congrés dels Diputats, ha esclatat l’escàndol de les clavegueres del PSOE amb Leire Díez i Javier Pérez Dolset. I les fonts incideixen en què la situació esdevenia surrealista quan es va revelar que Higini Cierco, que clama que va ser víctima de les clavegueres del PP, estava finançant dos dels principals ‘lampistes’ de les clavegueres del PSOE: Javier Pérez Dolset i Patricia López.
Els 300.000 euros de Cierco als ‘lampistes’ del PSOE
El mateix Cierco ha reconegut que va pagar 300.000 euros i, segons les fonts parlamentàries, s’hauria d’investigar si hi ha hagut més pagaments als dos ‘lampistes’ o si n’estava finançant d’altres. Aquesta revelació del finançament per part de Cierco va provocar que es cancel·lés la seva compareixença davant la comissió. Ara, en la segona tanda, que ha quedat suspesa, se l’havia tornat a citar perquè expliqués les seves queixes.
Si la comissió ja estava al límit de la continuïtat per les clavegueres del PSOE, la revelació dels àudios del cas de corrupció de Santos Cerdán, José Luis Ábalos i Koldo García. La situació d’extrem compromís que plana damunt del govern espanyol ha fet que s’hagi optat, segons les fonts ja citades, per aturar la comissió ‘sine die’ a l’espera de com es desenvolupen els esdeveniments. A hores d’ara no és clar si es reprendran les compareixences, si es cancel·larà la comissió o hi ha un gir de deixar-la en mínims. El que era previst abans dels escàndols era un nombre de compareixences, segons les fonts del parlament espanyol, tan gran que possiblement s’haurien allargat durant tota la legislatura.
I s’afegeix que encara que no ha estat un fet especialment important perquè la comissió es podia considerar gairebé aturada, la condemna a 18 exdirectius de BPA per blanqueig amb Joan Pau Miquel, amb set anys de presó i 30 milions de multa, pot ser el cop definitiu. El relat de Miquel i els parlamentaris independentistes respecte a la suposada conspiració contra el banc queda absolutament en entredit després de la duríssima condemna per blanqueig amb 84 anys de presó i 66 milions en multes.








No se’n van perdre ni un !
En devien fer molts de calers…
Sense comentaris compran gent ,