El ple de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha aprovat aquest dilluns una moció que preveu, entre altres mesures, facilitar l’accés a l’ocupació laboral dels nouvinguts, inclosa la possibilitat de reservar places a l’Ajuntament per a immigrants en situació irregular, si s’escau mitjançant subvencions.
La proposta forma part d’una moció presentada per la CUP amb l’objectiu de garantir que la Seu sigui una “ciutat acollidora”. El text es va votar per punts i va obtenir el suport de l’equip de govern (Compromís, la marca del partit socialista a la Seu), amb 9 vots favorables i 7 en contra, de manera que es van aprovar sis dels vuit apartats plantejats. Els vots en contra són d’Esquerra Republicana i Junts.
La portaveu de la CUP, Núria Valls, va defensar al ple que aquesta mesura busca “facilitar ocupació laboral” als nouvinguts com a part d’un conjunt d’actuacions per fer front a la situació de precarietat que pateixen moltes persones expulsades recentment d’Andorra i que arriben a la Seu, tal com informa Ràdio Seu. Segons el text aprovat, la reserva de places municipals per a immigrants en situació irregular es faria sempre que sigui possible i, si cal, amb ajudes públiques per fer-la viable.








Que ruïna…
Els de la CUP amb els diners públics fan les seves fantasies. No ho farien mai si ells tenen de possar un cèntim de la butxaca!
Malversació de diners públics a mans de la CUP Seu d’Urgell.
A quin punt estem arribant, ciutat acollidora, ciutat de retrasats mentals mes ben dit, a prendre pel cul a tota la puta purria home!
Jaja… A aquesta gent no li cal cap independència. El pais els hi duraria un any escaig.
Gaudiu el que heu votat.
Ciutat de acollida?, un nou Salt, o un torre pacheco 2, això es el que serà.
Molt bona iniciativa, a veure si per fi tindrem una Seu neta, que feina n hi ha tanta com volgueu!
Primero pensar el los que hemos estado durante 20 años aki en la seu los que hemos pasado la crisis ?????
Despres cuan la extrema dreta mani arreu que direu uhhhhhy que venen els feixiste .tenim el que ens mareixem
Per traficar
Perquè no els hi doneu directament la clau del ajuntament?
Les places de funcionari no s’ofereixen, sinó que es guanyen per concurs d’oposició. El que s’està plantejant fa referència a plans d’inserció laboral mitjançant contractes des de l’administració, amb l’objectiu d’evitar l’exclusió social i permetre que aquestes persones no hagin de viure únicament de prestacions, sinó que puguin tenir una feina que aporti valor al municipi.
Des de Junts, s’ha optat per guardar silenci davant la vulneració de drets que pateixen aquests migrants (incloent-hi infants) per part del Principat d’Andorra, per després aprofitar l’ocasió i criticar que se’ls reconegui cap dret, buscant treure’n rèdit polític.
Recordem que el partit de Fàbrega està enfangat fins al coll en casos de subvencions milionàries atorgades a entitats que treballen amb menors estrangers no acompanyats, gestionades per la DGAIA. Representen la púrria moral de Catalunya i s’estan preparant per evitar l’esfondrament electoral davant l’ascens d’Aliança Catalana.
Dona igual si son places de funcionari o feines d’inserció… digues-li com vulguis, 700 immigrants il·legals vs 500 aturats locals i arrelats, només es pensa en ofirir aquest tipus de feina als 700 de fora… i que passa amb els altres 500??? res de res???
Després us extranyeu de que la gent agafi mania quan llegeix i escolta aixo??? Gent que porta aturada molt temps i que molts d’ells agafarien sense pensar-ho dos cops.
Es cert que hi ha gent que te moltes penques, tant de nou vinguts com d’aturats de llarga duracio, i que s’aprofita del sistema, però racionalitzem recursos si us plau, i sobretot, els que esteu a ambdos costats extrems de l’espectre, tingueu una mica més d’amplitud de mires.
Va fer alguna cosa el govern anterior per ajudar a aquests 500 aturats? Son refugiats, han estat expulsats del país veí. I aquest protofeixista mossegacoixins del Fàbrega va ser el primer en reservar tot l’alberg municipal i totes les places de la Salle amb diners públics per acollir a gent d’Ucraïna.
Esto va a ser Torre Pacheco, hay que ir a por los responsables
Així es guanyen els vots ! No teniu ni puta idea
Aquesta proposta ja és definitiva, o només és el que ells volen proposa, ja que de fet haurien de fer un examen c9m mínim o entrar en lrs convocatòries, vull pensar com un tema amb una mica de sentit, sinó és així caldria denunciar-ho.
Ja ho va dir aquell, amb la CUP no es pot anar ni fins a la cantonada.
No estic d’acord amb la manera com s’està gestionant l’arribada de les 700 persones expulsades d’Andorra. Trobo vergonyós que el Principat les rebutgi sense oferir cap alternativa digna, i encara més preocupant que la Seu d’Urgell hagi de fer-se càrrec d’una situació que no ha provocat.
Amb tot el respecte pel senyor Vilallonga, penso que aquí s’equivoca. Abans d’oferir oportunitats a persones que ni tan sols han entrat regularment al país, caldria pensar en la gent del poble. Hi ha molts urgellencs disposats a treballar, però se’ls tanquen les portes per exigències desmesurades: titulacions elevades, nivell C1 de català, oposicions… I en canvi, ara sembla que es donen facilitats a qui ni tan sols ha passat pel mateix procés.
No es tracta de racisme, sinó de realitat. L’immigració ha estat present tant a Andorra com a la Seu des de fa dècades, i moltes persones s’hi han integrat amb esforç i respecte. Però no podem fingir que tot val. No hi ha cap pla d’inserció clar, ni garanties per a cap part.
Ja n’hi ha prou de penúries i decisions polítiques arbitràries. El que cal són líders competents, capaços d’aprendre dels models que funcionen en altres països, i de posar el benestar del poble per damunt de les picabaralles entre administracions