Un dels punts de la problemàtica de la superpoblació es troba en la polèmica sobre el reagrupament familiar dels immigrants que pot disparar les xifres de població molt ràpidament. Xavier Espot ha manifestat que Govern es mantindrà ferm en les línies vermelles fixades per impedir que una arribada massiva de reagrupats sense ingressos per viure dignament al país portin la despesa social a un punt insostenible.
L’executiu seguirà el mateix camí. “Els temporers no podran reagrupar”. Això significa que els immigrants que no tenen un permís de residència fixa no podran portar a viure a Andorra els seus familiars. La passada temporada d’hivern una part dels temporers i també residents estables van portar de forma il·legal familiars, inclosos menors, i l’Estat va haver de fer una política de permetre’ls l’accés als serveis bàsics com l’educació i la sanitat encara que nio residissin legalment a Andorra. Quan va acabar el curs escolar se’ls va comunicar que no podien continuar a Andorra perquè estaven incomplint la llei. Per evitar que es repeteixi la mateixa situació, Govern ha advertit que no hi haurà regularització d’il·legals.
El Cap de Govern, en una entrevista a Avui serà un bon dia de Ràdio Nacional, ha deixat clar que només aquells treballadors amb permís de residència i recursos econòmics suficients podran optar a reagrupar familiars. I ha explicat que “aquell que vol reagrupar ha de tenir mitjans econòmics suficients per poder subvenir les necessitats de la seva família. No té cap sentit que tu puguis reagrupar els teus fills, la teva dona, el teu marit, els teus progenitors i que l’endemà hagin de venir a demanar ajuts al ministeri d’Afers Socials”.
A efectes pràctics, un resident ha de tenir, com a mínim, uns ingressos del salari mínim de 1.447 euros per ell. Si vol portar un adult ha de justificar que guanya el doble del salari mínim: 2.894 euros. En cas que vulgui portar un menor ha d’afegir el 70% d’un salari mínim: 1012 euros. Si vol portar la parella i un fill són 3.906 euros mensuals justificats.
El president del Govern andorrà declara que el país no pot assumir cap més immigrant perquè posa en risc la sanitat i les infraestructures i que no pensa donar cap més ajuda social. A Catalunya, la majoria de partits polítics i mitjans el titllarien de racista, feixista i xenòfob pic.twitter.com/cMgCkYjRHN
— Desperteu-vos! (@desperteu_vos) September 9, 2025










De que ens queixem ara??? Aixo ja ho sabíem…
Ja fa anys que passa això. I ara que?
Se d’una dona de Bolivia que treballa a aquí que va fer venir un familiar per operar-lo i després va tornar a Bolívia.
Aquesta és una de les moltes incongruències de Concòrdia…i el PS, perque van junts..
Tot propaganda electoral res mes . Tampoc es normal que donguis passaport sense respecta la constitucio
T’has empassat un bulo.. Investiga.
Per fi fica ma dura, jo porto mes de 15 anys i vaig demanar ajuda pel.fill.i res.. i despres veus gent amb 1 any que ha portat dona i fills els donen de tot..aixo si..els calers fora d andorra perque al banc d andotra surti a 0
Ara us desperteu?, els abusos del sistema social, perjudiquen molt als ciutadans Andorrans.
Sr. Cap de Govern, amb tots els respectes, però ja fa MOLTS ANYS que passa…el fet que ho digui ara, em preocupa…o és perquè viu allunyat de la realitat o perquè ha estat massa permissiu i ara ens estem cremat tots els dits…i arribarà un moment que el Poble s’emprenyarà i no voldrà pagar impostos (que cada any paguem!!) si han d’anar a parar a gent que fa pocs dies que ha aterrat a Andorra i ha portat tota la seva família….
Precisament la llei estableix que les famílies que reagrupen no tenen dret a percebre ajuts socials.
…doncs algú no ha fet la feina…
Pero si tu ets el rey de les ajudes , responsable tot pels aires , ara vents aqui vendre fum ,
No deixa d’esser una sort que a Andorra el govern al menys es planteixi no donar ajuts als reagrupaments. A Catalunya immediatament se’ls acull a tots amb més ajuts i prestacions que als CATALANS: siguin de la tercera edat, joves que voldrien viure independents o discapacitats. Res de res
No te cap sentit tu estiguis de cap de govern , tampoc te sentit les centenars obres i obres sense control , sentit comuns DA , per això passa lo que vuste es el màxim responsable ,