El debat de preguntes al Govern d’aquest dimecres al Consell General ha evidenciat les discrepàncies entre el Partit Socialdemòcrata i l’executiu en matèria de desigualtat i habitatge.
El president del grup socialdemòcrata, Pere Baró, ha denunciat que “hi ha dos Andorra”, una que funciona per als més benestants i una altra on les famílies tenen dificultats per arribar a finals de mes. Ha remarcat que la classe mitjana ha desaparegut i que, malgrat l’augment dels sous, el risc de pobresa continua creixent. També ha acusat l’executiu de governar només per als que més tenen i ha alertat sobre la descongelació progressiva dels lloguers a partir de l’any vinent, recordant que el preu del metre quadrat ja supera els 4.000 euros.
La ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, ha negat aquesta visió “apocalíptica” i ha assegurat que les dades mostren una disminució de la desigualtat i que “la tensió social està controlada”. Ha destacat que el salari mínim tornarà a créixer i ha defensat les polítiques impulsades pel Govern, com el programa d’avals per facilitar l’accés a la compra d’habitatge. “No vivim en una realitat paral·lela”, ha afirmat, i ha remarcat que “tothom que vol i pot, pot treballar”.










El smi haurien de donar un cop fort de pujada per tornar a ser atractius..no potser que abans la diferencia amb espanya fa 4/5 anys eran 250€+- i ara nomes 40€+-, esta clar que aqui ens hem quedat “al muelle de san blas”.
Lo del aval de.la compra del pis a veure la lletra petita tambe..
I per a que vols ser més competitiu en el salari mínim si tothom diu que no vol atreure més gent sense formació cap a Andorra? que ja som massa, aquest és l’argument. Qui vingui, que sigui cobrant milers i milers d’euros.
Tens rao..tampoc entenc com surten els del hotels..botigues..que reconeixen que no tenen qualitat en el servei.. suposo que es el gos que es mossega la cua..volem pero tampoc volem..
i la dels poc treballadors com tu, Pere. Que treballar poquet, poquet i vivint sempre de la padrina.
Doncs miri Sr. Baró, a Espanya el percentatge de població en risc de pobresa severa és el mes alt de la UE i tot gràcies al PSi al seu dirigent que vostè tant admira… crec que millor calladet