Divendres 21 - novembre - 2025
No Result
View All Result
Digital Andorra
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
Versión en
español
Español
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
No Result
View All Result
Digital Andorra
Español

Expulsat d’Andorra un empleat d’un comerç per haver passat tres dies de més a l’Espai Schengen

El Director General de Viladomat, Francesc Pallàs, avisa de la rigidesa del sistema per als immighranst estracomunitaris

per Redacció
18/11/2025
a Economia, Societat
47
L'home ha estat expulsat. Foto: Arxiu.

L'home ha estat expulsat. Foto: Arxiu.

Share on FacebookShare on Twitter

El Director General de Viladomat, Francesc Pallàs, ha advertit que el sistema Entry-Exit està generant greus dificultats per incorporar treballadors aquesta temporada d’hivern. Segons explica, molts dels treballadors amb qui comptaven habitualment ni tan sols han presentat la documentació davant la impossibilitat d’obtenir un permís de treball a temps.

Pallàs, en unes declaracions a Andorra Televisió, ha denunciat també casos concrets que exemplifiquen la rigidesa del sistema: un dels seus empleats ha estat expulsat per excedir-se només tres dies fora del temps permès a l’espai Schengen. Una situació que, assegura, està deixant molts negocis en una posició crítica.

 

Notícia següent
Viladomat no pot garantir l’obertura de totes les botigues aquest hivern per l’Entry/Exit als immigrans sud-americans

Viladomat no pot garantir l'obertura de totes les botigues aquest hivern per l'Entry/Exit als immigrans sud-americans

Més comentat 47

  1. Carla says:
    3 dies ago

    El problema és que venen com “turistes” i els turistes tenen 90 dies per fer turisme. Vagi a qualsevol país com a turista i excedeixin el temps de turista, Ja veuran que els hi passa. Fins ara això era un viva la virgen i no passava res. Ara només fan que fer complir la llei. Simple. Qui compleix no té mai cap problema.

    Respon
    • Josep says:
      2 dies ago

      només tres dies diu, com si són 3hores, la llei és ben clara

      Respon
      • Carles says:
        1 dia ago

        Si noi tens tota la raó

        Respon
    • Montserrat says:
      2 dies ago

      A Espanya venen sud-americans de “turisme” i es queden a casa de un familiar fins que troben una feina. Després amb els cognoms espanyols s’acullen a “La madre pàtria”, que es un besavi que emigrar cap allà i així ja tenen papers. A Catalunya hi ha moltes persones vivint així. I després afegim l’idioma.

      Respon
      • Pau says:
        2 dies ago

        Hace muy pocos años, los españoles llegaban en manada a Sudamèrica, se les concedia immediatamente la documentación “papeles” para trabajar, se ganaban muy bien la vida, muchos crearon empresas, y la gente de alli los trataba como iguales, incluso cuando en España no tenia para comer, desde Argentina se enviaron toneladas de alimentos són pedir nada a cambio. Se llama humanidad, algo que le falta a usted.

        Respon
        • Jordi Fort says:
          2 dies ago

          Perdona, Andorra no es Espanya. Començem per aquí. Jo personalment m’he trobat treballadors a Andorra que quan els hi he parlat en català, m’han dit que no m’entenien i que els hi parles en espanyol perquè estàvem a Espanya.

          Respon
          • Rossen Sarri says:
            1 dia ago

            Venen de fora i et diuen com t’has de comportar a casa teva. Es increïble.

        • Elisabeth says:
          1 dia ago

          A mi no m,importa que vingueu de les ameriques, en general sou gent molt treballadora y feu vida normal, res a comparar amb els africans, el que no entenc que aquets entrin a centenars cada dia i no passi res, l,únic que em sap greu és la vostra persistència a no voler apendre català, ús veurem sempre com inmigrants

          Respon
          • Jaume says:
            17 hores ago

            No sé com persones que tenen una bona cultura poden parlar amb generalitzacions, com ara dir que els que venen de les amèriques son bons i els africans no. Cada persona és diferent sigui d’on sigui.

        • Montserrat says:
          1 dia ago

          Llevatelos todos a tú casa

          Respon
        • Maria says:
          1 dia ago

          Pau tens tota la raó, la meva mare explicava que varen tenir sort de que en Peron amb generositat va portar tonelades de menjar perquè el nostre dictador enviava el nostre menjar a Alemania, no diré més.
          No parlaré de la política Peronista es unaltre tema, però va sentir compassió de que aquí la gent es moria de gana, repeteixo, es moria de gana. Als anys 50 i 60 en aquest país la gent també va marxar a Sud-amèrica i a tota Europa a treballar i majoritàriament varen ser acollits, això sí a Europa és varen guanyar la vida fen dos torns de treball diaris, per no parlar que ja fa 10 anys que els nostres joves han tornat a marxar arreu del món a treballar.
          No hem d’oblidar el nostre passa’t ni ens podem permetre el luxe de pensar que això no pot tornar a passar.

          Respon
        • Salvador Isern says:
          1 dia ago

          Inventes arguments per insinuar que no tenim humanitat. Qui ets tú? Apren Català, respecta les normes o torna a Argentina. De fet es una llàstima que la gent jove marxi d Argentina i no es quedi per ajudar el pais i cuidar dels seus avis…

          Respon
    • Anna López says:
      2 dies ago

      Quina enveja que us tinc, per tenir a Andorra unes les lleis tan clares i que les feu complir. Si pogués, us demanaria que m’acollissiu, sóc de Barcelona i ja no reconec ni la meva ciutat ni Catalunya. Només ens queda una esperança, la sra. Silvia Orriols, però el mal ja està fet !!!

      Respon
      • Maria says:
        2 dies ago

        Apa, Anna… No la reconeixes perquè no vols. Molts barcelonins estem treballant voluntàriament a casals de barri, ateneus, sindicats i altres associacions culturals per fer que Barcelona mantingui les seves arrels, però això no vol dir que hàgim d’explulsar o allunyar-nos de la gent migrant, sinó que tenim el deure d’apropar la nostra cultura a ells. La gent no migra perquè sí, migra per situacions que nosaltres no ens podem imaginar molts cops. L’Orriols pot ser catalana, tot el que vulguis, sí, però és una persona miserable en l’àmbit de l’ètica. Aquesta dona és VOX en català. I si l’única raó que et fa no votar a VOX és l’anti-independentisme, doncs potser que et plantegis millor quin tipus de persona ets i quins valors escampes. Jo sóc catalana orgullosa però la meva cultura és per a compartir, no per a negar drets fonamentals.
        Em sap greu llegir aquests tipus de comentaris, la por realment us fa males persones. Que trist.

        Respon
        • Jordi Fort says:
          2 dies ago

          La Silvia Orriols no diu més que veritats. La miserable ets tu, que segurament pertanys a grupuscles tipus CUP, Comuns O ERC, que a canvi de subvencions a ONGs i altres viviu del cuento i provoqueu la nostre substitució cultural.

          Respon
        • Juli says:
          2 dies ago

          Tens tota la raó, sóc de Manlleu, tenis greus problemes però la nostre cultura no esta basada amb l odi si no amb la germanor

          Respon
          • Carles says:
            1 dia ago

            Germanor, amistats companyia felicitats són valors UE estan desapareixent i no tant sols de BCN cada cop hi ha més delinqüència violacións robatoris i tot gràcies a les jornades de portes. obertes .Cuan els catalans vam anar a les amèriques ho vam fer com a treballadors no a robar i delinquir és ben diferent.Amb tota la gent que hi ha a BCN dormint al carrer guants en tens de acollits a casa teva ?

        • Silvia says:
          1 dia ago

          Que sabràs tu que és Vox i que és la Sílvia Orriols. La Sílvia Orriols és una catalana que vol salvar la nació catalana, com fan a totes les nacions. Allò de l’extrema dreta s’hi han inventat els de Junts, la CUP i ERC per què saben que perilla el seu poder corrupte i anticatalà… Aviat sereu fora del Parlament.
          Endavant Sílvia i visca Andorra 🇦🇩

          Respon
        • Salvador says:
          1 dia ago

          Males persones? Quin atreviment. Sra Maria tots tenim cor però ara; o anem a totes o perdem el català. I per tant la nostre identitat. 1000 anys de història de un poble. Visca Catalunya lliure

          Respon
      • ImlIra Err says:
        1 dia ago

        Y tú…. catalána d soc arrel!!!! anda, hortiva, q diría un argentino!!! Los López presumiendo d catalanidad!!!! Q fastic!!!!

        Respon
    • Jordi says:
      17 hores ago

      Carla disculpa la ignorancia, oerò Andorra no està dins l’espai Schengen, no ?? Està ben explicat el titular del diari ? O sóc jo que no ho entenc ?

      Respon
      • Tom says:
        9 hores ago

        Ben vist Jordi. Andorra no és Schengen, però per arribar-hi has de passar per Espanya o França.
        Però les fronteres Andorra/Espanya i Andorra/França no sempre segellen els passaports. I si el control no et segella l’entrada o la sortida, el sistema automàtic de Schengen no sap quan has sortit. Llavors, si estàs a Andorra molts dies però el sistema pensa que mai has sortit d’Espanya/França, computa com si haguessis estat dins de Schengen tot aquest temps. Llavors pots aparèixer com a que has superat el límit de 90/180 dies encara que hagis estat realment a Andorra.

        Respon
  2. ? says:
    2 dies ago

    Al que està deixant tota Andorra feta una merda amb grafitis no l’expulsen?

    Respon
  3. Indignat says:
    2 dies ago

    Exacte. Fins ara feien el que volien.
    La llei s’ha de cumplir.

    Respon
  4. Carles Adan says:
    2 dies ago

    Andorra ha de fer complir la llei i qui no PORTA

    Respon
    • Florenti RUIZ says:
      2 dies ago

      Cada cop m’agrada més Andorra… hem plantejo que Catalunya ha de independizar-se com Andorra del sud

      Respon
      • Floretina says:
        2 dies ago

        Ves a pastar, catalanet avomplexat.

        Respon
      • Carles says:
        1 dia ago

        Si ja estaria bé però com a catalans i el nom seria Catalunya

        Respon
  5. Fernando San Miguel Torres says:
    2 dies ago

    Per mi comença a entendre el pacte Espanya amb la CEE en busca dels que viuen de Espanya i tenen residencia Andorra. Sigues Andorrà no vulguis lo millor dels 2s països, sols vius al teu pis de luxe i surts corrents a Espanya cada dos per tres. Youtubers o similars que el tràfic de diners es espanyol o francès i paguen els impostos a Andorra, la CEE va a buscar aquest perfils. Al final es tot qüestió de diners. Ja existeix la llei de transperencia fiscal de Youtube.

    Respon
  6. Enric ORTA says:
    2 dies ago

    El desenvolupament econòmic d’Andorra es produeix ,sovint de manera parasitària dels serveis dels països veïns, especialment en quant infraestructures
    ,habitatge i serveis sanitaris.
    El que pretén el sistema és evitar que el personal laboral Andorra col·lapsi la vivendes de les dones frontereres,i sobre tot,evitar que immigrants irregulars colapsin i parasititzin els serveis sanitaris.Andorra cal que planifiqui una reserva adequada d’habitatge i serveis pels seus treballadors i que contribueixi de manera proporcional a la construcció d’infraestructures.Per exemple ,crec que el famós tramvia l’haurien de finançar integrament perque ells són els beneficiats comercialment.

    Respon
  7. Teresa says:
    2 dies ago

    Ho trobo molt bé!

    Respon
  8. Agustí Busquets Areny says:
    2 dies ago

    Jo em vull queixar, sent Andorrà de sang nascut a Espanya i no em volen deixar tenir la nacionalitat andorrana, només perquè no he estat escolaritzat a andorra, crec que es una falta de respecte, després hi ha immigrants que no tenen cap interès sobre andorra i es neguen a aprendre l’idioma i els hi donen només perquè han treballat a andorra quant famílies com la meva porten segles vivint a Andorra

    Respon
    • pep says:
      2 dies ago

      Si un dels teus progenitors és andorrà i nascut a Andorra, no hauries de tenir cap problema per obtenir la nacionalitat andorrana, independentment d’on hagis estat escolaritzat.

      Al no haver estat escolaritzat, potser l’únic que et podríen demanar de fer és un examen de nivell de català i sobre Andorra com els que es naturalitzen per residència (i d’això ultim no ho veig segur que ho fessin).

      Respon
    • Mm says:
      2 dies ago

      Alguna cosa més hi deu d’haver..

      Respon
    • ... says:
      1 dia ago

      Mira bé les lleis per que si portes 20 anys a Andorra i passes examen català i cultura ANDORRA pots obtenir la nacionalitat. Aixi que informat abans de queixar-te

      Respon
  9. Kelsen says:
    2 dies ago

    Pels negocis ploriconaran prórrogues i segones oportunitats per mantenir-se en la irregularitat. Ara bé, per cardar fora famílies senceres llavors tots super estrictes i legalistes. Aneu a passeig home!

    Respon
  10. Roger says:
    2 dies ago

    I de fons a tots els vostres comentaris un himne de les SS quedaría super bé.

    Respon
  11. Androx Rox says:
    2 dies ago

    Andorra desperta!!!! No es pot mantenir una estructura basada en externlitzar els costos..i ara es veu…..i van per vosaltres..l’operació catalunya era per arribar on som,,desmantellar .el sistema que ni a Suissa li deixan!..es entrar com estat associat a EU inclòs anar mes enllà ,,,associat a Catalunya amb reconeixement singular estil.val d’Aran…amb sobirania..o n’es impossible assuirn-ne els costos de mantenir unes fronteres de control sense estrangular el pais……igual a san marino i mónaco que no hi va calcular aquesta llei….la seu no pot ser el que msntingui als treballadors que no poden fer vida a dins. I es el que ha funcionat fins ara.

    Respon
  12. País says:
    2 dies ago

    Disculpeu la meva ignorancia, però, cada d’any es queden al país un munt d gent, com es possible q cada any tinguem problemes d personal i cada any som més al país.

    Respon
    • Elisabeth says:
      1 dia ago

      A mi no m,importa que vingueu de les ameriques, en general sou gent molt treballadora y feu vida normal, res a comparar amb els africans, el que no entenc que aquets entrin a centenars cada dia i no passi res, l,únic que em sap greu és la vostra persistència a no voler apendre català, ús veurem sempre com inmigrants

      Respon
    • Carles says:
      1 dia ago

      Teniu subvencions per als nou vinguts? Aquí tens la resposta

      Respon
  13. Elisabeth says:
    1 dia ago

    La policia espanyola si que vigila la frontera entre andorra i catalunya a donar pel sac els treballadors que viuen fora d,andorra, ara bé, tots aquets centenars de paràssits que entren pel sud d,espanya, no, aquets no

    Respon
    • Francesc says:
      1 dia ago

      Labpolicia espanyola és la que vigila, perquè Andorra fa frontera amb Espanya. Al altre costat la policia francesa, perquè fa frontera amb França. Els únics dos països que fan frontera amb Andorra.

      Respon
  14. Francesc says:
    1 dia ago

    Estic al·lucinant del nivell de feixisme i racisme que estic llegint als comentaris. I de catalans!!!, que ni punxeu ni talleu a Andorra. Teniu somnis humits perquè són un país, pero vosaltres sou una autonomia, I prou, no sou país!!!!! Ni ho sereu!!! La llei es la llei, I voslatres sou espanyols, i a callar!

    Respon
    • Toni says:
      17 hores ago

      Ai estimat Francesc, vosaltres, d’aquí 50 anys, no sereu un país independent. Espanya us haurà absorbit, sereu una comunitat autònoma Espanyola amb potser un règim fiscal especial, i amb més autonomia que la resta d’autonomies. Així que més apuntar cap a Madrid, i menys cap a Barcelona. Ximplet.

      PS: D’aquí 50 anys ni Déu parlarà català a Andorra, i potser ni Espanyol. Més aviat Argentí. Així que espavílate ché!!!

      Respon
    • Pau CPauampabadal Pau says:
      14 hores ago

      Francesc perdona que t’ho digui amb aquest comentari teu ja comences tu a mostrar una actitud feixista.
      NO callarem .
      El mateix dret que teniu valtros a ser Andorran/és Naltr@s també el tenim de ser Catalans/és. !!!
      Per lo tant que et quedi ben clar !!!

      Respon
  15. Pau Campabadal Traid says:
    14 hores ago

    D’Aquests comentaris sobre l’immigració .
    Jo sempre dic i segueixo dient que tot és defineix des de la persona . Independent de la procedència ….
    El que sí que és cert que també hi han procedències, que donar a la seva cultura ,religió i manera d’entendre la vida,el seu tipus d’adaptació serà d’una manera O de l’altre.
    Jo fa temps que observo e immagino que ja venen inflats amb algun microrelat de cervell.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

  • Més vist
  • Més comentat
  • Més nou
L'home ha estat expulsat. Foto: Arxiu.

Expulsat d’Andorra un empleat d’un comerç per haver passat tres dies de més a l’Espai Schengen

18/11/2025
Un home amb un ganivet de cuina. Foto: Trip Advisor.

Després d’una baralla tres joves tornen a la discoteca amb ganivets per venjar-se

16/11/2025
Vista aèria d'Andorra la Vella. Foto: Arxiu.

Les dades confirmen que l’excés de població ha col·lapsat una sanitat andorrana que va ser la millor del món 25 anys

16/11/2025
El recorregut que faria el tramvia entre la Seu i Andorra.

La Generalitat contempla un tramvia la Seu-Andorra a partir del 2040

13/11/2025
L'home ha estat expulsat. Foto: Arxiu.

Expulsat d’Andorra un empleat d’un comerç per haver passat tres dies de més a l’Espai Schengen

47
Susanna Vela.

(vídeo) Vela lamenta l’entrada de l’extrema dreta a Andorra amb Carine Montaner

11
Vista aèria de la vall central.

(vídeo) Els propietaris diuen que els llogaters no estan destinant més del 30% dels ingressos al pis

9
Jordi Marticella. Foto: ANA.

(vídeo) Els propietaris de pisos diuen que la gran majoria dels llogaters paguen entre 500 i mil euros

7
Hospital Nostra Senyora de Meritxell.

Ferida una fronterera en un accident de moto a Sant Julià

21/11/2025
Hospital Nostra Senyora de Meritxell.

Canvi de tarifes en cirurgies i especialitats per reclutar sanitaris

21/11/2025
L'agent que s'ha format amb la policia espanyola. Foto: Policia d'Andorra

Un agent andorrà es forma amb la Unitat Territorial d’Intel·ligència de la Policia Nacional espanyola

21/11/2025
Vista general d'Ordino. Foto: ANA.

(vídeo) El nou pla d’urbanisme d’Ordino ha reduït de 88.000 a 18.000 les persones que la parròquia pot acollir

21/11/2025
  • Digital Andorrà
  • Anuncia’t al +376 332357

© 2025 POYCOM · Correu electrònic: [email protected] · Telèfon: +376 332 357
Avís Legal · Política de Privacitat · Política de Cookies

No Result
View All Result
  • Inici
  • Política
  • Societat
  • Successos
  • Tendències

© 2025 POYCOM · Correu electrònic: [email protected] · Telèfon: +376 332 357
Avís Legal · Política de Privacitat · Política de Cookies