Colombians defensen que viure a la Seu i treballar a Andorra beneficia l’Alt Urgell

Defensen que els diners guanyats amb el treball a Andorra es queden als lloguers i comerços de la capital alt-urgellenca

La Seu d'Urgell.

La Seu d'Urgell.

Les declaracions de l’alcalde de la Seu d’Urgell, Joan Barrera, la setmana passada han obert debat sobre el paper creixent de la capital de l’Alt Urgell com a ciutat dormitori del Principat d’Andorra. Barrera va lamentar que les polítiques andorranes estiguin afavorint que molts treballadors residents a la Seu es desplacin cada dia a Andorra per treballar i tornin a dormir a Catalunya.

L’alcalde de la Seu alerta que la política d’Andorra expulsant els menors il·legals està convertint la Seu en ciutat-dormitori

En aquest sentit, l’Associació de Colombians d’Andorra ha defensat que aquesta dinàmica és “natural” i fins i tot beneficiosa per a la Seu i per l’Alt Urgell. “Sense anar gaire lluny, és el natural. A Mònaco, normalment, tothom que hi va a treballar viu als pobles de les fronteres. És natural. Què més poden fer les persones?”, expliquen.

A més, remarquen que aquesta situació també representa una oportunitat econòmica per a la Seu. “La gent paga el lloguer a la Seu, compra el menjar, etc. Van fent la vida a la Seu i es gasten els diners que guanyen a Andorra a la Seu”, afegeixen.

Exit mobile version