Les declaracions de l’alcalde de la Seu d’Urgell, Joan Barrera, la setmana passada han obert debat sobre el paper creixent de la capital de l’Alt Urgell com a ciutat dormitori del Principat d’Andorra. Barrera va lamentar que les polítiques andorranes estiguin afavorint que molts treballadors residents a la Seu es desplacin cada dia a Andorra per treballar i tornin a dormir a Catalunya.
En aquest sentit, l’Associació de Colombians d’Andorra ha defensat que aquesta dinàmica és “natural” i fins i tot beneficiosa per a la Seu i per l’Alt Urgell. “Sense anar gaire lluny, és el natural. A Mònaco, normalment, tothom que hi va a treballar viu als pobles de les fronteres. És natural. Què més poden fer les persones?”, expliquen.
A més, remarquen que aquesta situació també representa una oportunitat econòmica per a la Seu. “La gent paga el lloguer a la Seu, compra el menjar, etc. Van fent la vida a la Seu i es gasten els diners que guanyen a Andorra a la Seu”, afegeixen.










Motiu de més per a que aquests salaris comencin a tributar per millorar el dèficit de la cass.
En que beneficia? en Espanyolitzar encara mes la SEU i Catalunya?, amb gent que no volen saber res de la llengua i la cultura del País que els acull?, com les del Teatro sin papeles, i a sobre ho paguem tots.
La llengua catalana s’ha de fomentar i prioritzar , tant a Catalunya com Andorra sempre, però una cosa es fomentar i animar, i altra tot diferent es arribar al punt de les actucacions del Dept. d’Educació i algunes escoles en l’assetjament i repressió del castellà a les aules i escoles. Amb això l’únic que aconsegueixen és fomentar la rebel·lia contra el català i que parlin els escolars en castellà. Res millor que una bona dosis d’aixo perquè els adolescents vagin contra el sistema en aquest aspecte.