Un post que va sorgir com un comentari s’ha acabat viralitzant i frega el mig milió de visualitzacions La ‘proposta’, feta per Gonzalo Bonet, apuntava a la possibilitat de fer una llei específica per acabar amb els avantatges dels youtubers espanyols que marxen a viure a Andorra.
¿Qué os parecería una ley “antiyoutubers” mediante la cual si se van a un país catalogado como “refugio fiscal” (Andorra, por ejemplo), para regresar a España tengan que abonar la diferencia de tributación entre un país y el otro?
— Gonzalo Bonet (@GBCLopi) August 20, 2025
En el següent post especifica quin seria el sistema que ell proposa. Es tractaria que les plataformes que paguen als youtubers per les visites (Youtube, Twitch, Kick, etc.) siguin les que compensin aquest fet. S’insta que les plataformes paguin a Hisenda i no als youtubers la quantitat corresponent a les visualitzacions que tinguin des d’Espanya. A més del mig milió de visites recull més d’un miler de comentaris.










Dubto molt que les plataformes facin aquest esforç. Directament deixarien de oferir els seus serveis a Espanya o el pais que demani massa…