Bones notícies per als usuaris de la línia ferroviària que connecta Andorra amb França. La circulació de trens entre Tolosa i l’Hospitalet-près-l’Andorre es reprendrà amb normalitat el pròxim 30 de juny, després de més de quatre mesos d’interrupció a causa dels danys provocats per les fortes pluges.
La línia havia quedat tallada el 18 de febrer, quan un important enfonsament d’un terraplè que sostenia la via al sud de Foix, al departament francès de l’Arieja, va obligar a suspendre la circulació ferroviària.
Durant aquest temps, els viatgers havien de completar el trajecte en autocar entre Foix i la resta de destinacions. Amb la reobertura, es recuperaran els trajectes directes des de Tolosa fins a Ax-les-Thermes i l’Hospitalet-près-l’Andorre, una infraestructura clau per als desplaçaments entre el Principat i França.
Així és la nova i espectacular ruta de 32 quilòmetres que uneix Andorra i França
El Plateau de Beille ha celebrat la inauguració del camí transfronterer de la transhumància. Aquesta nova ruta de 32 quilòmetres...
Més de quatre mesos de treballs
Les obres s’han desenvolupat en tres fases per garantir una solució definitiva als desperfectes ocasionats pel temporal. En una primera etapa es va estabilitzar el terraplè per frenar l’enfonsament i evitar que la situació empitjorés. Posteriorment, es van executar nous moviments de terres i es va instal·lar un sistema de drenatge per facilitar l’evacuació de l’aigua i reforçar la resistència de la infraestructura davant futurs episodis de pluges intenses.
Finalment, els treballs s’han centrat en la mateixa plataforma ferroviària, amb la substitució de rails, la renovació dels cables de senyalització, l’actuació en diversos punts sensibles del traçat i la regeneració d’un pas a nivell. La recuperació del servei suposa el retorn a la normalitat d’una de les principals vies d’accés ferroviari al Principat des de França, especialment utilitzada pels viatgers que enllacen amb els serveis d’autobús cap a Andorra.










