El Govern executarà modificacions en el règim de semillibertat pels interns del centre penitenciari com a mesura “resociabilitzadora”, ha afirmat la ministra de Justícia i Interior, Ester Molné.
La ministra ha comparegut aquest dimarts al Consell General per explicar quines mesures prendrà l’executiu per millorar les condicions dels reclusos dins del pla d’acció. Molné ha anunciat que els interns podran adquirir la condició de semillibertat un cop hagin complert la meitat de la pena, sempre que no tinguin cap relació amb delictes greus com temes sexuals o de sang. Es tracta d’una reducció significativa tenint en compte que abans del pla d’acció, els reclusos adquirien la semillibertat un cop havien complert dues terceres parts de la condemna.
“Es redueix la presó, es millora el règim de reducció de pena i es millora el règim de semillibertat”, ha afirmat. Actualment, el codi permet reduir 2,5 dies per cada mes efectiu de compliment de condemna per bona conducta.
Pel que fa al règim de semillibertat, que ara permet als interns que hagin complert dues terceres parts de la condemna sortir a treballar durant el dia i dormir a la presó, es preveu reduir aquest requisit a la meitat de la condemna, amb l’excepció dels delictes més greus (delictes contra la llibertat sexual, delictes de sang o blanqueig), millorant així les possibilitats de reinserció progressiva al país.
Finalment, el projecte de llei també millora el règim disciplinari del centre amb la reducció dels terminis dels càstigs i l’adaptació a les recomanacions de la Comissió per a la Prevenció de la Tortura. Es vol garantir que els menors no puguin ser sotmesos a aïllament i que els adults no perdin el dret de visites, excepte en casos excepcionals de perillositat extrema.









Ja tenen els hotelers aqui el personal que els fa falta.
PARADÍS O INFERN ?
Sembla que queda molt guai rebaixar penes a base de liberar als condemnats a meitat de sentencia. S’HA ACABAT LA SEGURETAT CIUTADANA A ANDORRA. A hores d’ara, tots els delinquents internacionals es freguen les mans al saber que al nostre país no hi ha càstic, facin el que facin. Podran robar, atracar, estafar, violar, assassinar, etc, etc, etc…, sabent que aquí no passa res i que al cap d’uns mesos, al carrer per tornar-hi. Quan tot aixó ens hagi vingut a sobre, caldrà recordar a la ministra cumbaià i als que li donen suport per haver convertit Andorra d’un paradís fiscal directament a un infern adequat i fet a mida per a delinquents.