El canvi de sexe a Andorra continua encallat

Diversand denuncia que sis anys després d'aprovar la llei, el circuit encara no ha estat tancat i lamenta la manca de professionals especialitzats

Bandera LGTBIQ.

Bandera LGTBIQ.

L’associació DiversAnd ha denunciat que, sis anys després que la legislació sobre els drets de les persones trans entrés en vigor, el circuit per fer la transició de gènere a Andorra continua sense estar completament desplegat. L’entitat assegura que actualment només hi ha un professional especialitzat en aquest àmbit al país i que, a més, exerceix en l’àmbit privat.

Els representants de DiversAnd han exposat aquesta situació al programa Avui serà un bon dia de Ràdio Nacional, en el marc dels actes reivindicatius amb motiu del Dia de l’Orgull LGTBIQ+. Segons l’entitat, malgrat els avenços assolits en els darrers anys, encara hi ha mancances importants que dificulten l’accés de les persones trans als serveis necessaris.

Les passes que ha fet Andorra

L’associació recorda que Andorra ha fet passos endavant amb mesures com el matrimoni entre persones del mateix sexe, el dret a formar una família o les facilitats per al canvi de nom. Tot i això, considera que la realitat de les persones trans continua presentant obstacles significatius.

Entre les qüestions pendents, l’entitat destaca la falta de professionals especialitzats i assenyala que els tractaments amb bloquejadors puberals per a menors de 16 anys no són possibles actualment al Principat. Segons expliquen, aquesta situació està influïda per les tendències internacionals que han marcat el debat sobre aquest tipus de tractaments en els darrers anys.

Sortir al carrer

Per aquest motiu, l’associació defensa que encara hi ha raons per sortir al carrer i reivindicar els drets del col·lectiu. Els seus membres alerten també de l’auge de discursos contraris als drets LGTBIQ+ i adverteixen que els avenços assolits poden retrocedir si no es continuen defensant.

La jornada reivindicativa tindrà lloc aquest dissabte i arrencarà a les 11 del matí al Parc Central amb una trobada i la gravació de l’últim episodi del pòdcast “El Rock del Queer”. Posteriorment, s’hi farà un taller de pancartes i, a la tarda, una manifestació que sortirà de la plaça del Consell General i recorrerà l’avinguda Meritxell abans de finalitzar novament al Parc Central, on hi haurà actuacions musicals. Els actes es completaran a la nit amb una actuació al pub In Situ.

Exit mobile version