Dilluns 22 - juny - 2026
No Result
View All Result
Digital Andorra
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
No Result
View All Result
Digital Andorra
No Result
View All Result

Andorra contractarà immigrants colombians en origen en una prova pilot

S'utilitzaran empreses europees per evitar les irregularitats que es van produir amb intermediaris peruans

per Redacció
11/10/2025
a Societat
6
Residents colombians a Andorra. Foto: Colombiand.

Residents colombians a Andorra. Foto: Colombiand.

Share on FacebookShare on Twitter

El president de l’associació de Residents Peruans al Principat d’Andorra, Lorenzo Castillo, ha explicat que es farà una prova pilot per a la contractació en origen de treballadors immigrants per a Andorra. Es començarà per Colòmbia. Per evitar problemes com els que van passar amb la contractació de peruans, amb impagaments i irregularitats, tot el procés es farà amb empreses situades a Europa i no a Sud-amèrica.

Castillo ha comentat a ATV que “són empreses especials, que haurien de tenir la seva residència a Europa, perquè puguin evitar el que ha passat amb el col·lectiu peruà fa un any, fa dos anys. Encara és un projecte, no està definit, hi haurà una prova pilot que serà amb Colòmbia per veure si això acaba sent correcte o no.”

L’afer s’ha tractat en una trobada de les associacions de peruans, argentins i colombians amb el secretari d’Estat d’Interior i al director d’Immigració, a més d’una representació d’Afers Exteriors i de l’ambaixadora en missió especial a l’Amèrica Llatina.

 

 

Redacció

Redacció

Notícia següent
Habitació d'hotel amb tres llits. Foto: Google.

Hotels 'pastera' d'Andorra guanyen 1.500 euros al mes posant tres immigrants per habitació

Més comentat 6

  1. AQUEST PAÍS SE’N VA EN ORRIS. says:
    8 mesos ago

    Amb aquest govern al volant, Andorra perd categoria i dignitat a una velocitat alarmant.

    Tot peta per tots costats: No hi ha pisos, els preus són una bogeria, la sanitat col·lapsa, l’educació va justa i el transport és una vergonya. Però ells encara volen omplir el país de més gent sense formació, sense idiomes i sense cap mena de valor afegit.

    Mentrestant, els serveis públics estan al límit, els salaris no donen per viure i els de dalt segueixen fent veure que tot va bé.

    Andorra no pot absorbir més d’això. No hi ha habitatges, no hi ha metges, no hi ha places a les escoles ni sous que permetin viure amb dignitat.

    I a sobre: No pot ser que per veure un especialista la gent hagi d’esperar fins a deu mesos. Què ha de fer la gent mentrestant, rebentar? Perquè la majoria de ciutadans no formen part del club selecte que pot pagar un metge privat o un fisio, on la visita és directa o, com a molt, en una setmana. Això no és un sistema de salut, és una vergonya nacional.

    A tot això, s’hi suma el gran problema de la seguretat del país i la poca integració a la cultura local. A més, els programes d’integració —des de l’idioma fins a altres programes socials— suposen un cost enorme per a les nostres butxaques, sense que es resolguin els problemes reals de convivència i cohesió.

    I mentrestant: El país veí ja els ha dit clarament que es mengin els seus propis problemes d’immigració, en lloc de tenir la cara dura de transferir-los aquí. Aquesta actitud mostra falta de respecte, manca d’ètica i mala educació flagrant, una postura tan barruera que avergonyeix fins i tot fora de les nostres fronteres.

    PERO COM ES POT PARLAR DE INNOVACIÓ I TECNOLOGIA AMB UNA DESPESA CONSIDERABLE I FER UN PAÍS PASTERA AL MIL PER CENT?! DE QUÈ VA AQUEST GOVERN SI NO CREA NI UN SOL LLOC DE TREBALL O EMPRESA QUE SOBRESURTI AMB RES?!

    Però sembla que la prioritat del govern és maquillar les xifres i vendre creixement, encara que sigui a base de fer explotar el país.

    Governar no és fer números, és cuidar la gent. Però aquí governen com si el país fos una empresa d’amics, on el ciutadà és només mà d’obra barata o un número d’estadística. No tenen ni la més mínima idea del que vol dir gestionar un país amb visió, equilibri i sentit comú.

    És desesperant veure el que han fet amb l’habitatge, amb la sanitat, amb la immigració descontrolada i amb la seguretat. Cap pla seriós, cap previsió, cap responsabilitat. Si segueixen així, això acabarà malament: amb ràbia, tensió i un poble fart de tanta incompetència.

    Andorra no vol més excuses, vol governants amb cervell, cor i una mica de vergonya.

    Respon
    • JosepMª says:
      8 mesos ago

      Totalment d’acord amb tot el que dius..

      Respon
  2. Cadena says:
    8 mesos ago

    Com no som competitius a nivell europeu facil..ara tot de l altre continent perque la pela es la pela..

    Respon
  3. Tere says:
    8 mesos ago

    I perquè no fem que Andorra torni a ser atractiva pels espanyols, francesos i portuguesos que van ser els que van fer gran a Andorra? Enlloc de portar ma d’obra barata de països pobres quin comportament i adaptació estan en dubte.

    Respon
    • Joan says:
      8 mesos ago

      Perquè això costa més calers als empresauris i a més no estan disposats a no tenir una sèrie de drets que a Andorra no existeixen.

      Respon
  4. miquel says:
    8 mesos ago

    NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO I NOOOOOOOOOOOOOO ES NEGOCIABLE I QUI NO ESTIGUI CONTENT U AGUST A CASA NOSTRA JA POT MARCHA ,JA FA PUDOR LA COSA…………..

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Més notícies

Sergi González Andorra la Vella

Així vol combatre Andorra la Vella l’onada de calor: fins a cinc refugis climàtics al llarg de la capital

22/06/2026
Un vehicle de la policia (Foto: Arxiu ANA).

Preocupació per l’agressió durant la festa del poble d’Encamp: “la violència no apareix de manera sobtada”

22/06/2026
Calor a Andorra.

Alerta per calor a Andorra: Protecció Civil avisa del perill extrem per a nens i gent gran

22/06/2026
El president de l'EFA i el secretari tècnic, Daniel Aristot i Joan Tomàs, en roda de premsa aquest dilluns. Foto: M. F. (ANA)

El crit d’alarma de l’Empresa Familiar Andorrana per la manca de mà d’obra

22/06/2026
El concert de Buhos a la festa d'Encamp. Foto: Comú d'Encamp

El contundent missatge del Comú després de les agressions a les festes d’Encamp

22/06/2026
La presidenta del Congrés dels Diputats, Francina Armengol. Foto: D. M. (ANA)

Espanya ofereix a Andorra 40 anys d’experiència a la UE

22/06/2026
El conseller general Pere Marsenyach.

Brutal agressió al conseller general Pere Marsenyach a Encamp

22/06/2026
Un vehicle de la policia (Foto: Arxiu ANA).

Nova agressió a les festes d’Encamp: una jove envia una menor a l’hospital

22/06/2026
Digital Andorra

© 2020 POYCOM

Navega el lloc

  • Digital Andorrà
  • Anuncia’t al +376 332357

Segueix-nos

No Result
View All Result
  • Inici
  • Política
  • Societat
  • Successos
  • Tendències

© 2020 POYCOM