El cap de Govern, Xavier Espot, ha valorat “positivament” el discurs pronunciat per l’ambaixador francès al Principat, Nicolas Eybalin, durant l’acte institucional per celebrar el dia nacional de França. Espot ha destacat la implicació i coneixement de la realitat andorrana de Eybalin malgrat el poc temps que fa que exerceix el càrrec i ha recordat la necessitat d’acostar-se a Europa.
“Ara més que mai Europa s’ha d’enfortir. No ens hem d’allunyar d’Europa, ens hi hem d’aproximar perquè necessitem estar junts, també per fer front a aquest context geopolític complicat”, ha asseverat Espot.
Eybalin ha comentat durant el seu discurs que adherir-se a l’acord d’associació dependrà de la sobirania andorrana, però en funció del resultat determinarà les relacions bilaterals entre Andorra i França. En aquest sentit, Espot ha enviat un dard enverinat aquells que encara no tenen clar associar-se amb el mercat europeu, tot dient que les paraules de l’ambaixador confirmen “allò que hem dit moltes vegades i és que aquells que es pensen que dir no a l’acord d’associació suposarà el manteniment de l’statu quo i que tot segueixi fantàsticament bé per Andorra, s’equivoquen”.
En aquesta línia, Espot ha deixat clar que a “vegades cal canviar les coses perquè no canviï res i crec que és una mica el que ha vingut a dir l’ambaixador i el que nosaltres diem des de fa molt temps en relació amb l’acord d’associació amb Andorra”, ha precisat Espot, que ha demanat que “tothom hauria de prendre bona nota del missatge traslladat” per Eybalin.









