El president de Concòrdia, Cerni Escalé, ha carregat contra l’anunci del cap de Govern, Xavier Espot, sobre l’aixecament parcial de les pròrrogues obligatòries dels contractes de lloguer a partir del 2026. El líder de la formació ha qualificat la mesura d’“improvisació negligent”, ja que considera que es prenen decisions de gran impacte social “sense pràcticament planificació a mig termini”.
Espot va avançar recentment que la pròrroga automàtica en “alguns” contractes de lloguer decaurà l’any 2026 i que, posteriorment, l’executiu valorarà si amplia o no la mesura en funció de l’evolució del mercat. Segons Escalé, aquest plantejament genera incertesa tant per als llogaters com per als empresaris. “Això alarma llogaters que saben que amb l’extinció del seu contracte haurien de marxar del país i desorienta els empresaris, que depenen de l’estabilització del preu de l’habitatge per captar personal”, ha advertit.
El dirigent de Concòrdia ha denunciat que, mentre es mantenen aquests dubtes, “se segueix deixant especular i el preu de l’immobiliari augmenta sense aturador”. Per aquest motiu, la seva formació reclama al Govern una planificació “transparent i previsible”, que fixi amb claredat quin serà el marc en matèria d’habitatge, pensions i salaris fins al final de l’actual mandat.










Cerni, més alarmant et semblarà quan et toqui gobernar i la oferta de lloguer hagi desaparegut…
El preu del totxo no caura mai..hi ha masa calers mon hi el.que te pela es salvaguarda en or i pisos. Potser hi haura un petit pet com sempre..pero.aixo va al alça.. el preu de les monedes es devalua sense parar i l inversor busca no perdre calers/protegir-se i el mes segur es aixo..or i habitatge..i a mes em.obert les.portes per que qualsevol compres aqui pisos…
Els salaris son baixos..aixo ho sabem.tots, abans estave be..pero fa anys que ja no competeix en res.