“Hi ha l’Andorra dels rics i la de qui no arriba a final de mes”

Pere Baró ha remarcat que la classe mitjana ha desaparegut i que, malgrat l’augment dels sous, el risc de pobresa continua creixent

Pere Baró al Consell General.

Pere Baró al Consell General.

El debat de preguntes al Govern d’aquest dimecres al Consell General ha evidenciat les discrepàncies entre el Partit Socialdemòcrata i l’executiu en matèria de desigualtat i habitatge.

El president del grup socialdemòcrata, Pere Baró, ha denunciat que “hi ha dos Andorra”, una que funciona per als més benestants i una altra on les famílies tenen dificultats per arribar a finals de mes. Ha remarcat que la classe mitjana ha desaparegut i que, malgrat l’augment dels sous, el risc de pobresa continua creixent. També ha acusat l’executiu de governar només per als que més tenen i ha alertat sobre la descongelació progressiva dels lloguers a partir de l’any vinent, recordant que el preu del metre quadrat ja supera els 4.000 euros.

La ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, ha negat aquesta visió “apocalíptica” i ha assegurat que les dades mostren una disminució de la desigualtat i que “la tensió social està controlada”. Ha destacat que el salari mínim tornarà a créixer i ha defensat les polítiques impulsades pel Govern, com el programa d’avals per facilitar l’accés a la compra d’habitatge. “No vivim en una realitat paral·lela”, ha afirmat, i ha remarcat que “tothom que vol i pot, pot treballar”.

Exit mobile version