El debat de preguntes al Govern d’aquest dimecres al Consell General ha evidenciat les discrepàncies entre el Partit Socialdemòcrata i l’executiu en matèria de desigualtat i habitatge.
El president del grup socialdemòcrata, Pere Baró, ha denunciat que “hi ha dos Andorra”, una que funciona per als més benestants i una altra on les famílies tenen dificultats per arribar a finals de mes. Ha remarcat que la classe mitjana ha desaparegut i que, malgrat l’augment dels sous, el risc de pobresa continua creixent. També ha acusat l’executiu de governar només per als que més tenen i ha alertat sobre la descongelació progressiva dels lloguers a partir de l’any vinent, recordant que el preu del metre quadrat ja supera els 4.000 euros.
La ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, ha negat aquesta visió “apocalíptica” i ha assegurat que les dades mostren una disminució de la desigualtat i que “la tensió social està controlada”. Ha destacat que el salari mínim tornarà a créixer i ha defensat les polítiques impulsades pel Govern, com el programa d’avals per facilitar l’accés a la compra d’habitatge. “No vivim en una realitat paral·lela”, ha afirmat, i ha remarcat que “tothom que vol i pot, pot treballar”.
