El cap de Govern, Xavier Espot, en el marc del tradicional dinar del Govern a la casa de colònies AINA, ha reconegut que els alts preus actuals del mercat de l’habitatge estan desplaçant a molts andorrans cap a la Seu d’Urgell. “És veritat que a conseqüència de les tensions que hi ha en el mercat d’habitatge a Andorra, és possible que molta gent estigui decidint anar a viure a la zona fronterera de la Seu d’Urgell. Per tant, això entenc que pot implicar reptes per la Seu”, ha dit. En aquest sentit, el cap de Govern ha anunciat que a finals de juliol hi ha prevista una reunió entre la ministra d’Habitatge, Conxita Marsol, i l’alcalde de la Seu d’Urgell, Joan Barrera, per tractar aquesta problemàtica.
Espot també ha fet una tibada d’orelles a Barrera després que fes unes declaracions molt crítiques on afirmava que la localitat catalana s’estava convertint en una ciutat dormitori a causa del desplaçament d’andorrans i d’immigrants. “A mi em consta que l’alcalde, després d’aquestes declaracions, ha demanat a la ministra Marsol parlar-ne i crec que s’ha de fer des del diàleg lleial entre les institucions i des de la discreció i no des de les declaracions creuades”, ha emfatitzat.
Paral·lelament, Espot també ha comunicat que aviat, en uns quinze dies, es farà un grup de treball entre la Generalitat de Catalunya i el Govern per tractar els permisos de treball en origen. D’altra banda, ha anunciat converses amb països sud-americans com l’Equador, amb l’objectiu que els treballadors temporers arribin al Principat amb contractes de treball garantits. “Els hi dona garanties i seguretat de cara als seus propis nacionals, que realment marxaran de casa seva amb un contracte de treball i amb unes condicions de treball assegurades”, ha afirmat.
En aquest sentit, el cap de Govern ha precisat que s’està treballant internacionalment i també amb Espanya “per poder construir aquest sistema que dista força del que tenim actualment i que penso que ens aportarà garanties a tots: als països d’origen, Espanya, França i Andorra”.









Que critiqui el que vulgui però és la veritat. A més, és el que ell vol, per tant que es deixi de hipocresies.
Ciutat dormitori seria si la majoria de gent que treballa a Andorra fes nit a la Seu. I la realitat és que els que s’han expulsat d’Andorra per no complir amb la legalitat no hi treballen. Tampoc els que tenien un permís temporal.