La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de la Seu d’Urgell ha manifestat el seu rebuig “absolut” a La Vuelta, que passarà per la capital de l’Alt Urgell aquest dijous i divendres, 28 i 29 d’agost. Tal com recull Ràdio Seu, el grup municipal considera que la ronda ciclista “no és només un esdeveniment esportiu, sinó que es tracta d’un instrument d’espanyolització i de colonització cultural imposat als Països Catalans des de fa dècades”. En un comunicat, critica el fet que el gran ressò mediàtic que té la prova, s’utilitza “com a aparador de l’Estat espanyol i com a mecanisme de centralització política”.
Així mateix, la CUP de la Seu d’Urgell ha denunciat la participació a la cursa de l’equip ciclista Israel–Premier Tech, que porta explícitament el nom de l’Estat d’Israel. La formació cupaire defensa que “contribueix a una operació de neteja de la imatge d’un règim acusat -per Nacions Unides i nombroses organitzacions de drets humans- de genocidi, apartheid i vulneració sistemàtica dels drets del poble palestí”.
Tenint en compte aquestes argumentacions, la CUP fa una crida a les institucions locals i comarcals perquè s’abstinguin de participar en qualsevol acte protocolari relacionat amb La Vuelta. Alhora, anima la ciutadania a mobilitzar-se “en defensa dels drets nacionals dels Països Catalans”, així com a expressar la solidaritat amb el poble palestí i denunciar “la complicitat de l’Estat espanyol amb Israel”.










Tambe donar les gracies cónsul menor , teas que dat vent descansada festa mayor Sta coloma , cupaire aquesta
Sergi esteves sindicalista docent , seu partit politic es concordia o la cup un altre com la losada
La meitat de aquestos de concordia de la cup sindicalistas , tots nascuts fora de andorra aixo grup politic com podemos , cerní ves amb la montane
Quina sorpresa… Ironia on.
Estan sonats…
Son molt pesats aquests de la cup. Sempre veuen dimonis on no n’hi ha. La qüestió donar pel cul sempre i a tot hora sense mirar on deixen la cagadeta.