La situació de conflicte permanent que es viu a Espanya per com està empitjorant la situació al país té com a resultat l’escalada imparable de l’extrema dreta. S’ha arribat a un punt que la sensibilitat és a flor de pell i el descontentament, especialment entre els més joves, és generalitzat. És impactant que el partit preferit entre les cases menys afavorides i entre joves de sexe masculí sigui Vox.
Barcelona exemplifica l’afartament. L’exdirectiu del FC Barcelona, Alfons Godall, que fa anys que resideix a Andorra va fer un duríssim tuit contra la situació actual que es viu a Barcelona. Concretament, ha resumit l’actual capital catalana com a “Bruta, pudent, plena d’obres, plena de forasters, ni rastre de catalans, botigues de tota la vida tancades, sempre en guàrdia pels lladres. Han trinxat Barcelona i estan trinxant Catalunya. Malparits.”
El resident Alfons Godall fa una brutal crítica: “estan trinxant Barcelona i Catalunya… malparits”
Més enllà dels colors polítics és innegable per a mi el deteriorament de la capital catalana fins a un punt de difícil retorn. És irreconeixible respecte fa vint anys. Bruta, deixada, insegura, pudenta… i no ho diu Godall sinó que ho dic jo que per desgràcia haig de baixar sovint perquè hi viu la meva mare. Aquest agost he passat una setmana on bona part dels meus coneguts, independentment de la classe econòmica, m’han demanat com podrien anar a viure a Andorra. I no ho diuen de broma.
Andorra té un problema important. S’ha convertit en un oasi amb una qualitat de vida i uns nivells de seguretat, creixement econòmic i qualitat de vida que són francament envejables. En els propers anys es dispararan les peticions per viure al Principat. I el motiu no serà la fiscalitat. Només podran venir els de classe alta perquè els de mitjana o baixa no podran permetre’s un habitatge tal com estan les coses. I a treballar com a assalariats tampoc vindran perquè amb els sous que es paguen de mitjana al Principat és molt difícil poder fer front al cost de la vida.
L’exemple de Barcelona ha d’estar present, però sempre. Quan elegeixes d’alcaldessa la líder del moviment ‘okupa’ què esperes que li passi a la teva ciutat?










Disfruteu del xiringuito woke que heu creat amics catalans…, i no us preocupeu el 45% de nascuts a Catalunya ya son de pares extrangers, en 20 anys us tocarà a tots anar a tots a la mesquita a disfrutar el Islam que tant us agrada.
Si no vigileu una mica, Andorra és un pas de convertir-se en una república sud-americana. I vigileu amb les del parrac al cap que ja se’n veuen moltes. El que dius de Catalunya es pot aplicar totalment a Andorra. 😉
Andorra segueix el mateix camí, però amb 10-15 anys de retard… Temps al temps…
Doncs es veritat Barcelona fa pena !
Godall es un forastero en Andorra y se queja de que bcn esta llena de forasteros…anem bé
Al final pot ser es tracta més del tipus de forasters. Si cada cop que entres a un metro comences una partida de supervivència per a que no et robin…doncs pot ser té gràcia si et va la marxa i ets solter, si vols una família i tranquil·litat òbviament no. El tema negocis que desapareixen i marques globals això ja és una altra cosa més complicada, tothom vol negocis familiars però després com a clients no paren de “putejar-los” i acaben comprant a Amazon o el que sigui per estalviar-se quatre duros.
Brutal 😂😂
Barcelona ..
Si no te roban ..tendrás suerte
Y no se te ocurra hacerle algo al que lo intente
Por qué te denunciara..
Y el problema lo tendrás tú.
ho dubto molt, els que venen aqui es per la “pela”, ara segur que treuen la carta de la seguretat perque no els critiquin per dir que s en van per els impostos.
Els que vivim aqui ja sabem que els que venen ara son temporers i gent de pasta, a la gent “normal” ja no els interesa ni els surta compte vindre aqui desde fa anys, nomes cal veure l exode portugues i espanyols ja no venen, nomes quedan els que porten anys.
Mira’t les estadístiques perque espanyols si que han pujat en immigració i francesos i altres. Els únics que han baixat son els portuguesos i amb un còmput global de augment de població. No estàs al dia.
Tota la rao’
No vaig venir a andorra desde la costa brava en 2021 i no va ser per la “pela” com dius perque tinc moltes opcions per no pagar estant en Espanya, va ser per la seguretat.
Aquest article és un avís clar: la mateixa retòrica de deteriorament, por i confrontació que ha alimentat l’extrema dreta a Espanya ja comença a obrir-se pas a Andorra. Presentar Barcelona com un ‘contraexemple’ i Andorra com un ‘oasi’ no és només una opinió, és el primer pas d’un relat polític que l’ultradreta sap explotar molt bé.
“L´article és un primer pas perquè el relat de l’extrema dreta arreli també a Andorra. Els comentaris que s’hi afegeixen marquen un punt en què el país pot acabar seguint el mateix camí, alimentant el discurs del ‘nosaltres contra ells’. I el més preocupant és que semblem idiotes: només pensem en allò propi i oblidem completament el col·lectiu, que és l’únic que pot preservar la qualitat de vida i la convivència que encara tenim.