Dimarts 23 - juny - 2026
No Result
View All Result
Digital Andorra
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
No Result
View All Result
Digital Andorra
No Result
View All Result

Catorze mesos per tenir visita en alguns especialistes i l’empresariat vol més immigrants per mà d’obra barata

El col·lapse en diferents infraestructures i serveis no altera la petició de que arribi més gent

per Ricard Poy
18/09/2025
a Opinió
4
Una multitud en el centre comercial d'Andorra. Foto: Deposit.

Una multitud en el centre comercial d'Andorra. Foto: Deposit.

Share on FacebookShare on Twitter

Els empresaris tenien una bona oportunitat en la presentació de l’informe de la Cambra de Comerç de mostrar empatia i esperit solidari amb Andorra i la seva població davant la situació de col·lapse que ja s’està vivint per l’excés de població. Realment pensava que sortirien a acceptar que la superpoblació és un problema molt greu que ja comença a endur-se per davant el gran nivell de qualitat de vida que tenien i que lògicament és un bé a preservar prioritàriament. La presentació coincidia amb les dades d’estadística de l’agost que mostren com s’ha augmentat la població d’unes 2.000 persones en els últims dotze mesos. Freguem els 88.500.

El president de la Cambra de Comerç Josep Maria ha deixat clar avui que volen un augment de quota. Dit en altres paraules: més immigrants per disposar de mà d’obra barata. Dit en paraules de Mas: “un model més àgil i capaç de respondre a la demanda real (de mà d’obra)”. I ha citat el dèficit de treballadors en 1.700. I ha alertat que la falta de mà d’obra ja impedeix en alguns casos que les empreses continuïn amb la seva activitat. Posant tota la pressió a Govern perquè obri l’aixeta de la immigració. Una nova arribada massiva com la dels últims anys els hi continua permetent mà d’obra barata i maximitzar beneficis.

Paral·lelament, s’ha fet públic el primer gran efecte negatiu de l’excés de població que els empresaris volen portar encara més enllà. La sanitat, la millor del món durant 25 anys, resulta que es troba en ple col·lapse. Llargues cues en bona part de les especialitats. Mesos d’espera que en algun cas arriben a ser catorze. I el mateix ministeri de Sanitat ho reconeix. Carreteres o educació també mostren signes de col·lapse.

En resum. L’arribada de més mà d’obra seria un nou torpede, potser definitiu, a la línia de flotació d’un dels pilars històrics d’Andorra: la qualitat de vida. I els empresaris i els seus familiars patiran com la resta les conseqüències. A excepció que quan hagin maximitzat els beneficis exponencialment decideixin marxar a viure a fora quan la superpoblació converteixi el Principat en invivible amb uns mínims de qualitat.

 

 

Ricard Poy

Ricard Poy

Notícia següent
Un vehicle de la policia.

Investiguen un grup d'adolescents que es dedica a agredir físicament altres menors

Més comentat 4

  1. David says:
    9 mesos ago

    Que populistes amb aquests titulars. Sort dels empresaris, sinó a veure qui pagaria els impostos

    Respon
  2. Andreu says:
    9 mesos ago

    Empatia no en tenen cap, cada any que parlen de la pujada de smi s omplian la boca fent estadistiques de comparativa vs espanya..ara ja no las fan perque es nul-la..i si tens problemas aire que ja vindra altre de sudamerica..per aixo volen l aixeta oberta per fer el que volen sense cap remordiment

    Respon
  3. Joan says:
    9 mesos ago

    Però la culpa és dels empresaris o de Govern que no previst el creixement de les infrastructures? Que les places, els circos estan molt bé per la foto. Però de gestionar i preveure els fets res de res.
    Que tal si diguem les coses pel seu nom.

    Respon
  4. Tururú says:
    9 mesos ago

    Que l’empresariat pagui les derivacions a metges privats a França o Espanya.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Més notícies

Captura del vídeo que s'ha fet viral.

La comunitat espanyola que bategen com “la nova Andorra” per l’estalvi d’impostos

23/06/2026
Dipòsit de benzina. Foto: ANA

El motiu pel qual les vendes a les benzineres prop d’Espanya han baixat un 25%

23/06/2026
El conseller general Pere Marsenyach.

El relat de Pere Marsenyach de com va ser apallissat: “Pensava que em pelarien”

23/06/2026
La Seu aporta la major part de fronterers / Alt Urgell

Per què Andorra necessita més transfronterers de la Seu: quatre grans avantatges

23/06/2026
Xavier Espot

Espot condemna l’agressió a un conseller i anuncia que reforçaran la presència policial en les festes

22/06/2026
Heliport Nacional

Històric: Inaugurat el nou Heliport Nacional d’Andorra després de dècades de projecte

22/06/2026
Permisos de treball Andorra

Sanitat, educació i conductors: Qui es beneficia dels nous permisos de treball a Andorra?

22/06/2026
Sergi González Andorra la Vella

Així vol combatre Andorra la Vella l’onada de calor: fins a cinc refugis climàtics al llarg de la capital

22/06/2026
Digital Andorra

© 2020 POYCOM

Navega el lloc

  • Digital Andorrà
  • Anuncia’t al +376 332357

Segueix-nos

No Result
View All Result
  • Inici
  • Política
  • Societat
  • Successos
  • Tendències

© 2020 POYCOM