Xavier Cardelús és un dels pilots de motociclisme més destacats de la història recent d’Andorra. Nascut a Andorra la Vella, va iniciar-se molt jove en la competició i va anar progressant per diferents campionats estatals i internacionals. És fill de l’expilot andorrà del mateix nom.
Ha participat al Campionat del Món de Moto2, la segona categoria del Mundial de velocitat, competint contra alguns dels millors pilots del planeta. També ha disputat proves del Campionat d’Europa de Moto2 i del FIM JuniorGP World Championship, consolidant-se com un dels referents del motociclisme andorrà.
Cardelús ha anunciat que abandona la carrera de pilot motociclista. Es mostra decebut pels resultats d’aquesta temporada i assegura que ja no gaudeix damunt de la moto. Vol dedicar-se a altres aspectes més enllà del motociclisme.
Carta de comiat
L’anunci l’ha fet a través d’una carta que es reprodueix a continuació de forma íntegra:
Benvolguts amics i amigues:
M’adreço a vosaltres per dir-vos que he decidit aturar la meva participació al Campionat del Món de Supersport i com a conseqüència, la meva activitat com a pilot motociclista.
Vàrem començar l’any amb el Cerba Yamaha Racing amb una moto com la Yamaha, que tenia un gran potencial y un equip que dirigeix el Raül Jara, amb qui he aconseguit els meus millors resultats i èxits a la categoria de Moto2 com el sotscampionat d’Europa.
Per un o altre motiu les coses, no només no han sortit com esperàvem, sinó que cada vegada han anat a pitjor des del punt de vista del rendiment de la moto i de la meva confiança en pilotar-la. Cada cap de setmana de cursa hem treballat de valent per progressar, però, contràriament al que perseguíem, les coses han anat sortint cada cop més malament. Valgui com a mostra que després dels 7 primers rounds de la temporada només tinc dos punts a la classificació provisional del Campionat quan, a la mateixa alçada de l’any passat en tenia 44.
La pèrdua de confiança, l’absència de reacció i les perspectives de futur han fet que després d’una llarga reflexió, decidís posar el punt i final a la meva carrera esportiva perquè ha arribat un moment en el qual ja no gaudia gens ni mica de pilotar i competir i, d’altra banda, hi ha activitats i objectius més enllà de les motos que ja em motiven més o requereixen la meva atenció i dedicació.
Arribat a aquest punt, vull agrair a tothom (família, equips, patrocinadors, etc.) que d’una manera o altra ha compartit el meu camí, el seu suport, el seu ajut i la seva confiança, així com a tots els aficionats andorrans al motociclisme que sempre m’han mostrat el seu suport i estima.
A tots, moltes gràcies, salut i llarga vida!
