El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha defensat aquest divendres la gestió del Govern pel que fa a les quotes de treballadors de temporada d’estiu, davant les crítiques del sector hoteler, que reclama més flexibilitat per poder contractar més personal.
En una entrevista al programa Obert per Vacances d’RNA, presentat per Gabriel Fernàndez, Torres ha reconegut la preocupació dels hotelers, però ha recordat que hi ha “unes regles del joc” establertes. “Entenc el sector hoteler, però fa anys la quota d’estiu ni tan sols existia. A més, encara hi ha 200 quotes disponibles per atorgar. La norma és que un treballador que ve a la temporada d’hivern ha d’estar cinc mesos fora del país abans de tornar, perquè no adquireixi drets que després la població andorrana ha d’assumir”, ha explicat.
Els hotelers consideren que la manca de personal els impedeix oferir el servei desitjat i demanen ampliar les quotes. El Govern, en canvi, manté el criteri de moderar el creixement demogràfic, a la vista de l’augment de població dels últims anys.
En aquest sentit, Torres ha insistit que cal tenir present que “els creixements tenen un límit” i ha avançat que s’està treballant en una nova llei de turisme centrada en la governança, la sostenibilitat i la formació. Sobre aquest últim punt, ha avançat que el Govern es planteja establir una formació mínima obligatòria per al personal turístic. “Volem que siguin formacions molt actuals, en formats com Instagram o TikTok, i que ajudin a redignificar la professió turística”, ha afegit.