L’empresari resident a Andorra, Marc Urgell, ha exposat públicament el seu malestar pel cost econòmic que va suposar per al seu negoci la recent visita del copríncep francès, Emmanuel Macron. Segons Urgell, tot i que la presència del mandatari es va viure com una celebració, la gestió de les hores laborals va recaure sobre les empreses privades.
En aquest sentit, Urgell recorda que el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra (BOPA) va publicar una normativa específica per a la jornada. Segons el document oficial, les empreses de certs sectors estaven obligades a concedir dues hores i mitja de permís retribuït a tots els seus treballadors perquè poguessin assistir a la visita institucional.
Macron va encoratjar Govern i el copríncep episcopal a despenalitzar l’avortament
Nicolas Eybalin, ambaixador de França, ha posat el focus en la reunió entre els dos coprínceps com un dels moments...
Càlcul de pèrdues i crítiques al sector privat
D’altra banda, l’empresari ha estat molt clar sobre l’impacte directe en la seva comptabilitat: “Jo vaig calcular i a mi m’ha costat 2.500 euros”. Urgell subratlla que, tot i respectar la importància de la visita de Macron, considera injust que el sector privat hagi de finançar les hores d’absència del personal per a un acte d’aquestes característiques.
Així mateix, el resident manifesta que el problema no és la visita en si, sinó la decisió de fer pagar a les empreses unes hores que, finalment, no es van traduir en una assistència massiva als actes oficials.
“Els bars estaven plens de gent prenent cervesa”
Igualment, Marc Urgell lamenta que el temps concedit per anar a veure el copríncep no es va utilitzar, en molts casos, per al propòsit inicialment previst pel Govern. L’empresari critica que, durant aquestes dues hores i mitja de permís, molts empleats van optar per l’oci en lloc de la participació institucional.
Finalment, Urgell clou la seva exposició assenyalant que mentre ell assumia el cost salarial, “els bars estaven plens de gent prenent cervesa”.
