L’Associació d’Empreses d’Allotjaments Turístics (AEAT) prepara una nova ofensiva judicial després d’haver recopilat un centenar de casos de propietaris que han perdut la seva llicència turística en vendre el pis, segons informa RTVA. Amb aquesta base real, l’entitat té previst presentar la setmana vinent una demanda a la Batllia per reclamar que la llicència no es perdi en cas de compravenda, tal com estableix la llei òmnibus impulsada per Govern.
“Fins ara tots els passis previs ens els han tombat, perquè no podien jutjar una cosa que era un supòsit. Ara ja tenim gent que ha perdut la llicència per aquestes compravendes i el nostre advocat està preparant la demanda per tornar a començar amb casos reals. Esperem la setmana que ve tornar a entrar a la Batllia i fer el mateix circuit que vam fer”, ha explicat el president de l’associació, Àlex Ruiz.
L’AEAT ja havia portat aquesta qüestió als tribunals en diverses ocasions, arribant fins i tot al Tribunal Constitucional, que el passat estiu va rebutjar el recurs presentat en considerar que l’entitat no tenia capacitat legal per impugnar la llei.
Ruiz també ha sortit en defensa del paper dels allotjaments turístics, sovint criticats, argumentant que contribueixen a mantenir edificis que, sense aquesta activitat, quedarien buits. “Moltes vegades hem agafat blocs al Tarter que tenien 50 apartaments i només quatre persones hi vivien. Eren edificis en desús i, quan hi hem arribat, hem fet un manteniment que per a ells ha estat una millora”, ha apuntat.
