Dilluns 22 - juny - 2026
No Result
View All Result
Digital Andorra
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
No Result
View All Result
Digital Andorra
No Result
View All Result

Govern ja ha retirat cent llicències de pisos turístics a Andorra

La setmana vinent l'Associació d'Empreses d'Allotjaments Turístics presentarà, de nou, una demanda a la Batllia que la llicència no es perdi en cas de compravenda

per Redacció
24/10/2025
a Economia
0
Àlex Ruiz, president de l'Associació d'Empresaris d'Allotjaments Turístics.

Àlex Ruiz, president de l'Associació d'Empresaris d'Allotjaments Turístics.

Share on FacebookShare on Twitter

L’Associació d’Empreses d’Allotjaments Turístics (AEAT) prepara una nova ofensiva judicial després d’haver recopilat un centenar de casos de propietaris que han perdut la seva llicència turística en vendre el pis, segons informa RTVA. Amb aquesta base real, l’entitat té previst presentar la setmana vinent una demanda a la Batllia per reclamar que la llicència no es perdi en cas de compravenda, tal com estableix la llei òmnibus impulsada per Govern.

“Fins ara tots els passis previs ens els han tombat, perquè no podien jutjar una cosa que era un supòsit. Ara ja tenim gent que ha perdut la llicència per aquestes compravendes i el nostre advocat està preparant la demanda per tornar a començar amb casos reals. Esperem la setmana que ve tornar a entrar a la Batllia i fer el mateix circuit que vam fer”, ha explicat el president de l’associació, Àlex Ruiz.

L’AEAT ja havia portat aquesta qüestió als tribunals en diverses ocasions, arribant fins i tot al Tribunal Constitucional, que el passat estiu va rebutjar el recurs presentat en considerar que l’entitat no tenia capacitat legal per impugnar la llei.

Ruiz també ha sortit en defensa del paper dels allotjaments turístics, sovint criticats, argumentant que contribueixen a mantenir edificis que, sense aquesta activitat, quedarien buits. “Moltes vegades hem agafat blocs al Tarter que tenien 50 apartaments i només quatre persones hi vivien. Eren edificis en desús i, quan hi hem arribat, hem fet un manteniment que per a ells ha estat una millora”, ha apuntat.

Redacció

Redacció

Notícia següent
DjMaRiio.

(vídeo) DjMaRiiO descarta traslladar-se a Andorra perquè prefereix tenir "la seva gent a prop"

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Més notícies

El jove va ser traslladat a l'Hospital / Arxiu

Polèmica a les festes d’Encamp: un jove acaba a l’hospital pel cop de puny d’un vigilant

21/06/2026
Imatge del concert / Comú d'Encamp

Ple absolut per reviure Michael Jackson a Andorra: 3.000 persones al concert tribut

21/06/2026
Rescat dels bombers amb helicòpter / Bombers Generalitat

Rescaten en helicòpter un jove de 21 anys ferit al Pedraforca

21/06/2026
Colombians a Andorra / Arxiu

Allau d’interès per treballar a Andorra: 250 colombians ja s’han apuntat a la contractació en origen

21/06/2026
Habitació per a quare persones a la Massana per a immigrants / Arxiu

El pla que vol evitar pisos pastera i treballadors sense allotjament a Andorra

21/06/2026
Edifici de Govern / Google

Treballadors del Govern han fet més de 300 hores extres per sobre del màxim permès

21/06/2026
Tabac localitzat en un cotxe de matrícula espanyola / Policia

La policia andorrana troba milers de paquets de tabac ocults en falsos sostres, vehicles i a la muntanya

21/06/2026
José Sansa publicita el seu negoci Vivir en Andorra / Vivir en Andorra

Per què cada vegada més emprenedors de rendes altes trien Andorra per viure i treballar

20/06/2026
Digital Andorra

© 2020 POYCOM

Navega el lloc

  • Digital Andorrà
  • Anuncia’t al +376 332357

Segueix-nos

No Result
View All Result
  • Inici
  • Política
  • Societat
  • Successos
  • Tendències

© 2020 POYCOM