Esgotats els permisos perquè youtubers i empresaris estrangers s’instal·lin a Andorra

La quota de 150 permisos s'ha acabat i ja hi ha oberta una llista d'espera per si algun peticionari no compleix els requisits

Tres dels youtubers residents a Andorra. Foto: Vandal.

Tres dels youtubers residents a Andorra. Foto: Vandal.

Andorra va establir aquest any una quota de 200 permisos de residència per a estrangers que s’instal·len per compte propi. Aquest contingent incloïa dues categories. La primera, de 150 permisos, corresponia a youtubers o empresaris forans que anaven a establir un negoci al Principat. La legislació dicta que tenen sis meso per a que estigui en funcionament un cop s’ha concedit l’autorització. Els altres 50 eren per a professionals liberals: advocats, arquitectes, enginyers…

La quota s’ha esgotat. No hi ha més permisos i ja s’ha obert una llista d’espera. Els que estan apuntats han d’esperar que algun dels beneficiaris que estan en tràmits no superin la part administrativa per incomplir algun dels requisits. Si hi ha una nova quota i el nombre de permisos serà decidit pel Govern i a hores d’ara no està clar que passarà, segons fonts properes a l’executiu. Cal recordar que es va obrir una quota especial per a sectors estratègics com sanitat o educació per falta de professionals. Aquest tipus de concessió, però només s’aplica per a mancances en els serveis públics.

Per a les autoritzacions per compte propi cal fer un dipòsit de 50.000 euros i està damunt de la taula la possibilitat que aquesta xifra s’augmenti de forma significativa en un futur no massa llunyà. I també existeix la possibilitat d’una moratòria en aquest tipus de permisos.

Exit mobile version