Dimecres 24 - juny - 2026
No Result
View All Result
Digital Andorra
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
  • Inici
  • Societat
  • Política
  • Successos
  • Opinió
  • Tribunals
  • Economia
  • Tendències
  • Pirineu
No Result
View All Result
Digital Andorra
No Result
View All Result

Orriols sobre ‘Los 44’ d’Andorra: “bandes llatines convertiran els carrers en el túnel del terror”

La líder d'Aliança Catalana diu que s'estan pagant les factures del deute colonial espanyol amb Amèrica Llatina

per Redacció
21/09/2025
a Actualitat, Successos
2
El tuit d'Orriols. Foto: X.

El tuit d'Orriols. Foto: X.

Share on FacebookShare on Twitter

La líder d’Aliança Catalana Sílvia Orriols ha comentat la notícia de digitalandorra sobre l’agressió de la banda d’adolescents d’Andorra, coneguts com ‘Los 44’, que, amb una quarantena dels seus integrants, van apallissar una noia de 13 anys. Orriols ha indicat que “Bandes llatines que ens convertiran els carrers en túnels del terror… Espanya té deutes colonials amb Sud-amèrica i vol que els catalans d’arreu de la Nació en paguem la factura i les conseqüències. Doncs nosaltres diem que NO”.

El tuit d'Orriols. Foto: X.
El tuit d’Orriols. Foto: X.

#Andorra Uns quaranta nois de ‘Los 44’ van apallissar una noia de 13 anys dues hores causant-li lesions greus https://t.co/qBzzNjPN4d

— GAC digitaland (@gacdigitaland) September 20, 2025

Uns quaranta nois de ‘Los 44’ van apallissar una noia de 13 anys dues hores causant-li lesions greus

Redacció

Redacció

Notícia següent
Imatge de les plantes de marihuana. Foto: Mossos.

Els mossos troben una plantació de marihuana de 6.000 m² a l'aire lliure en un bosc de Tremp i un valor de 3 milions

Més comentat 2

  1. josep M says:
    9 mesos ago

    I no te tota la raó del mon?, si això es extrema dreta, com ens volen fer creure, i que per mi no ho es, dons benvinguda sigui, volem viure en pau, i si els partits de sempre, no tenen pebrots de fer res, els fotem fora.

    Respon
  2. jonathan says:
    8 mesos ago

    Espanya no té cap deute colonial perque no ha sigut mai una colonia, eren vireinats:
    Els més rellevants eren:
    El Virregnat del Perú, establert el 1542, que abastava gran part del territori andí.
    El Virregnat de Nova Granada, creat oficialment el 1717, que incloïa els actuals Colòmbia, Equador, Panamà i Veneçuela.
    El Virregnat del Río de la Plata, creat el 1776, que comprenia l’Argentina, Uruguai, Paraguai i parts de Bolívia.

    A més, es van establir altres virregnats d’importància en altres zones com el de Nova Espanya, que més aviat comprenia territoris d’Amèrica del Nord i Centre-Amèrica.

    Així, Sud-amèrica espanyola estava organitzada en diversos virregnats que funcionaven com a grans unitats administratives sota la corona espanyola, cadascun amb un virrei com a màxima autoritat a nivell local.

    Aquesta estructura es diferenciava dels models colonials britànics o francesos, ja que considerava aquests territoris no com a possessions colonials separades, sinó com a parts integrants de la monarquia hispànica amb drets i institucions pròpies, com les audiències, cabildos, virreis, etc.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Més notícies

Vista aèria d'Andorra / Arxiu

El secret del 40% del territori d’Andorra: com els seus boscos salven el Principat del CO2

23/06/2026
Cues a Immigració. Foto: Arxiu.

El motiu darrere de la quota extraordinària de treballadors que ja genera debat a Andorra

23/06/2026
Un vehicle de la policia (Foto: Arxiu ANA).

Les investigacions sobre les agressions d’Encamp avancen “a bon ritme”

23/06/2026
Un moment de la trobada de membres de Virtus amb els joves.

Rebuig frontal de Virtus per les agressions a Encamp

23/06/2026
Unes manelles de la policia (Foto: Policia d'Andorra).

Detingut un home per possessió i difusió de pornografia infantil

23/06/2026
Un policia atenent una trucada.

La nova denúncia que vincula més violència al mateix grup que va atacar Marsenyach a Andorra

23/06/2026
Tuit del popular Rafael Hernando denunciant el vicle Clavegueres del PSOE, partits que donen suport al Govern espanyol i BPA / X

Documents de Leire Díez revelen que la victimització de BPA al Congrés es va pactar amb partits i testimonis, “finançat per exdirectius de BPA”

23/06/2026
El comú de la Massana ha traslladat el departament de Benestar Social i Gent Gran a peu de carrer. Foto: Comú de la Massana

La nova aposta de la Massana per facilitar la vida als ciutadans

23/06/2026
Digital Andorra

© 2020 POYCOM

Navega el lloc

  • Digital Andorrà
  • Anuncia’t al +376 332357

Segueix-nos

No Result
View All Result
  • Inici
  • Política
  • Societat
  • Successos
  • Tendències

© 2020 POYCOM