La policia ha prohibit a Hazte Oir tornar a entrar a Andorra amb pancartes difamatòries o alterant la convivència

Els agents van trametre als integrants del grup ultra que a Andorra és delicte desplegar uan pancarta difamatòria com la que van exhibir dient "corrupte" a Pedro Sánchez

Moment de la identificació dels ultres per par de la policia andorrana. Foto: Hazte Oir.

Moment de la identificació dels ultres per par de la policia andorrana. Foto: Hazte Oir.

La policia andorrana va retenir el grupuscle de la formació ultra Hazte Oir que havien desplegat una pancarta on qualificaven de corrupte al Pedro Sánchez que es trobava en el Principat de visita privada. Primer van desplegar la ‘lona’ davant de l’hotel Hermitage de Soldeu on s’allotjava el president del govern espanyol. Posteriorment, la pancarta va ser portada a la rotonda de sortida a la frontera hispanoandorrana perquè la veiessin els turistes que tornaven cap al seu país després de la visita de la Vuelta a Espanya. Va ser a la rotonda quan van ser retinguts. Se’l va agafar el DNI i no se’ls va tornar fins que van marxar del país, amb l’obligació de treure fora d’Andorra la pancarta difamatòria.

La policia, segons han reconegut membres d’Hazte OPir, els va indicar que no podien tornar a entrar al Principat amb pancartes injurioses perquè estarien cometent un delicte d’alteració de la convivència. La legislació andorrana no permet tampoc l’exhibició de pancartes difamatòries en espais públics ni contra gent del país ni de fora. Davant de la intervenció policial, els membres del grup ultradretà van protestar per la retenció. Es queixaven que realment Pedro Sánchez és un corrupte. La policia els va recordar que abans d’entrar a fer una acció d’aquest tipus a Andorra haurien d’haver-se informat sobre les lleis del Principat. I haurien comprovat que no ho podien fer en tractar-se d’una alteració de la convivència i una difamació.

Finalment, els agents van recordar als integrants d’Hazte Oir que tenen prohibit tornar al Principat si pretenen entrar amb la pancarta de Sánchez o qualsevol altre similar. I que en cap cas es permetrà que traslladin a Andorra els problemes polítics interns que puguin tenir a Espanya.

Exit mobile version