La cònsol encampadana Laura Mas no amaga el problema d’inseguretat que viu la vila. És la sensació que li han tramès diverses vegades els veïns que pateixen les conseqüències de tenir desenes d’immigrants il·legals francesos deambulant per poble per fer contraban de tabac. Mas està preocupada i ha indicat que s’estan instal·lant càmeres de videovigilància a totes les noves construccions. A partir d’aquí és competència d’Interior. Desitja que l’executiu trobi la fórmula perquè s’acabi la realitat actual dels contrabandistes deambulant pel poble i els voltants creant problemes i inseguretat als habitants del Pas i els turistes.
Els immigrants il·legals francesos van movent-se entre el poble i les muntanyes que l’envolten en el periple fins que arriba la nit i passen el tabac per la muntanya fins a França. Durant tot el dia pot haver-hi problemes com petits furts, baralles o, entre altres, assetjament a les dones per part dels contrabandistes.
La cònsol ha afirmat a Andorra Televisió que “pel que fa a les nostres mans, no només estratègia, treball i inversió, sinó que tots els projectes que estem fent de remodelació incorporen càmeres de vigilància per pal·liar aquesta sensació d’inseguretat. En moltes ocasions hem manifestat la preocupació per aquesta inseguretat al Pas de la Casa, d’aquesta imatge que ha traspassat algunes línies (vermelles) i volem seguir treballant en la millora per evitar-ho”.
Aquesta setmana ha tingut lloc una reunió sobre la inseguretat al Pas pon han participat representants dels ministeris de l’Interior, Finances, Exteriors i Turisme i Comerç, juntament amb la policia. Es preveuen més trobades on s’inclouran representants de més agents implicats com el comú d’Encamp i fins i tot França, que, com va assegurar el cap de Govern a aquesta casa, també ha d’assumir la seva part de responsabilitat.
