Emigra responsable. Aquest és el lema de l’última publicació que ha compartit l’associació Argentinos en Andorra, que consisteix en un vídeo amb consells sobre com marxar a Andorra de forma legal, i quins són els problemes que pot suposar no seguir els protocols.
El vídeo comença amb frases que posen exemples d’allò que no s’ha de fer, com aquells que viatgen sense allotjament o treball. Exposa que “la majoria d’aquests casos acaben en enormes pèrdues de diners, il·lusions que es frustren i molts moments dolents”.
És a partir d’aquest moment que mostren exemples de com fer-ho de forma legal, amb allotjament certificat i treball, els requisits que demana el servei d’Immigració.
L’associació fa també referència en diversos moments del vídeo al paper que juguen les xarxes socials en aquesta qüestió. Incideixen en el fet que moltes publicacions i grups de Telegram i whatsapp acostumen a portar a confusió amb falses notícies.
