La ministra d’Afers Exteriors, Imma Tor, ha manifestat a través d’un missatge a la xarxa X la solidaritat d’Andorra amb les víctimes de la tragèdia registrada dimecres a Lisboa. «Des del Govern d’Andorra ens sumem a les mostres de condol pel tràgic accident a l’ascensor de la Glória a Lisboa. Transmetem el nostre condol a les famílies afectades i ens unim al Dia de Dol Nacional en senyal de respecte i solidaritat», ha escrit la ministra.
L’accident va tenir lloc en un dels funiculars més emblemàtics de la capital portuguesa, l’Elevador da Glória, on almenys 16 persones van perdre la vida i 23 més van resultar ferides després que el vagó descarrilés i impactés contra un edifici, segons ha informat la premsa local.
Les causes del sinistre encara s’estan investigant i les autoritats lusitanes han anunciat l’obertura d’una recerca per determinar què va fallar en el sistema. Com a mesura preventiva, s’han suspès també els serveis dels altres funiculars de la ciutat per tal de sotmetre’ls a una revisió tècnica.
El govern portuguès ha decretat un Dia de Dol Nacional en memòria de les víctimes, una jornada a la qual s’ha adherit també l’executiu andorrà en senyal de respecte i solidaritat amb el poble portuguès.
