Absolts després de ser acusats de voler comprar tabac a Andorra amb diners sospitosos

Frenats amb 15.000 euros prop de la frontera, els acusats negaven anar a Andorra a comprar tabac i la justícia els dona la raó

El Tribunal Correccional de Foix ha absolt dos ciutadans d’origen algerià, Liamine i Soufiane, acusats de blanqueig de capitals per haver estat interceptats amb 15.000 euros en efectiu prop de la frontera amb Andorra. Els fets van tenir lloc el passat 15 de juny a l’aparcament de l’estació de tren de Mérens-les-Vals, a uns 20 quilòmetres d’Andorra, una zona habitualment freqüentada per contrabandistes. Els dos homes van assegurar que no es dirigien al Principat per comprar-hi tabac, sinó que havien fet el trajecte des de Perpinyà per adquirir un vehicle.

Les autoritats duaneres i la fiscalia consideraven que el patró de desplaçaments del cotxe –amb registres de lectura de matrícula a Bourg-Madame i Mérens de dia i de matinada– coincidia amb el d’una operació de contraban. A més, la situació administrativa del vehicle era confusa i els antecedents penals dels acusats, relacionats amb conducció il·legal i importació de tabac, reforçaven les sospites. La fiscalia va demanar penes de presó de fins a vuit mesos, una multa de 7.700 euros i la prohibició d’entrada al territori francès durant tres anys.

Tot i això, la defensa va argumentar que no hi havia proves de contraban i que no es podia condemnar els acusats únicament per declaracions ambigües o incoherents. L’advocat va remarcar que el cas era estrictament per blanqueig i que portar diners en metàl·lic no constitueix un delicte per si sol. Finalment, el tribunal va donar credibilitat a la versió de la defensa i va absoldre els dos homes.

Exit mobile version