Andorra prepara una visita oficial de Pedro Sánchez

L'ambaixada d'Andorra a Espanya treballa perquè el president del Govern espanyol visiti el Principat abans del final de l'actual legislatura

Pedro Sánchez en una visita privada a Andorra / Arxiu

Pedro Sánchez en una visita privada a Andorra / Arxiu

L’ambaixada d’Andorra a Espanya continua treballant amb l’objectiu que el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, faci una visita oficial al Principat abans que finalitzi l’actual legislatura espanyola. Tot i això, de moment encara no s’ha concretat cap data.

Així ho ha explicat l’ambaixadora d’Andorra a Espanya, Eva Descarrega, en declaracions a l’Agència de Notícies Andorrana (ANA), on també ha confirmat que s’estan preparant contactes perquè la ministra Imma Tor es reuneixi amb el ministre espanyol d’Afers Exteriors, José Manuel Albares.

“S’estan treballant trobades amb el president Sánchez i amb el ministre Albares, no hi ha dates encara concretes, per tant, no puc avançar”, ha assenyalat Descarrega.

L’ambaixadora ha recordat que “hi va haver una primera visita a Moncloa a l’inici del mandat del cap de Govern” i ha afegit que, per aquest motiu, “tindria tot el sentit que pogués fer una visita [Sánchez] abans de finalitzar el seu mandat”.

Contactes habituals

Segons ha explicat, la relació entre els executius d’Andorra i Espanya és fluida i els contactes entre el cap de Govern i Pedro Sánchez són freqüents, ja que coincideixen en diversos fòrums internacionals, com ara la “Comunitat Política Europea” o les reunions de “Nacions Unides” previstes per al mes de setembre. Amb tot, la voluntat és que aquestes trobades es materialitzin també en una visita oficial bilateral al Principat.

L’ambaixadora ha admès, però, que la celebració d’aquest tipus de reunions està molt condicionada pel context polític internacional. “Són feines i treballs i converses que mantenim i veurem si s’encaixa a l’agenda, perquè avui més que mai les agendes són molt volàtils, hi ha molts temes d’actualitat i això a vegades fa difícil encaixar aquestes trobades”, ha afirmat.

En paral·lel, Descarrega també ha confirmat que es treballa perquè la ministra d’Afers Exteriors, Imma Tor, mantingui una nova reunió institucional amb el seu homòleg espanyol, José Manuel Albares. “La ministra Tor ja ha fet la corresponent visita al seu homòleg espanyol, per tant aquestes serien dues trobades que estem treballant i que ens agradaria que poguessin tenir lloc en els propers mesos”, ha conclòs.

Exit mobile version