Xavier Espot ha explicat a Carine Montaner els efectes sobre Andorra de la proposta de la consellera d’Andorra Endavant per obrir l’aixeta de la immigració perquè els empresaris puguin disposar de la mà d’obra que asseguren que necessiten. Espot ha incidit que ja hi ha una sèrie de serveis i infraestructures que s’estan col·lapsant perquè la població ja supera els 88.000 habitants. El Cap de Govern ha manifestat que l’arribada important de mà d’obra immigrant “vol dir col·lapsar el sistema sanitari, els centres educatius, la xarxa viària i els centres sociosanitaris”.
Espot ha recordat que “l’interès general no és la suma dels interessos sectorials” i, per tant, atendre el desig dels empresaris significa anar contra l’interès general perquè el conjunt del país sortirà perjudicat. Ha exposat que actualment ja són visibles els múltiples exemples, més enllà fins i tot dels que ha citat, de la pèrdua de qualitat de vida que significa “el creixement desmesurat de la nostra població”. El Cap de Govern ha indicat que no hi ha cap intenció de perjudicar a la patronal, però les quotes d’immigració es mantindran en els nivells anteriors a la pandèmia. Des del coronavirus la població andorrana ha crescut en més de deu mil habitants i ara ja supera els 88.000. Més d’un 10% d’increment en poc més de tres anys.
